Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska för utflykter?

Produkter
(logga in för att koppla)

fredtiger

Aktiv medlem
Letar efter en lämplig ryggsäck för att förvara kamerautrustning. Det jag har behov av är få plats med följande:

* Kamerahus: Canon 40D
* Teleobjektiv: typ. Canon 70-200
* Normalzoom: typ. Tamron 17-50
* Blixt: Canon 430Ex
* Putsduk, blåsbälg, laddare etc

Eventuellt ytterligare ett objektiv. Alltså inte supermycket prylar, och inte heller de största.

Däremot vill jag i samma väska kunna få plats med extra tröja, termos, regnkläder etc. Alltså en komboväska för utflykt och fotografering.

Den enda jag känner till som verkar uppfylla dessa önskemål är National Geographics väskor. Någon som har bra tips på alternativ till dessa väskor?

//Fredrik

Jag hakar på och instämmer. Det är tunnt med "riktiga" ryggsäckar för foto - och med riktig menar jag först och främst att det inte är sån där svettig platt rygg på ryggan. En ram eller dylikt som medger ventilation mellan rygg och rygga. Samt att det får plats med lite livets nödtorft i ryggan också.

Kör fn med en icke fotoryggsäck med ram efter att jag gått bet på att finna en fotoryggsäck som funkar för svettiga naturhajker.

Vad jag kan konstatera är att de som gör fotoryggsäckar kan foto men kan inte alls göra ryggsäckar. En affärsidé för Haglöfs, Fjällräven, Berghaus mfl som kan det här kanske?

Du kan kolla in på sidan "http://www.terrang.se" dom har ett märke som heter Tasmanian Tiger,jag har en modell som heter "Tasmanian Tiger First Responder 2" det är en säck för sjukvårdere men med lite trix så gick det att fixa om till kamera rygga.

MVH Per Hillbom

Letar efter en lämplig ryggsäck för att förvara kamerautrustning. Det jag har behov av är få plats med följande:

* Kamerahus: Canon 40D
* Teleobjektiv: typ. Canon 70-200
* Normalzoom: typ. Tamron 17-50
* Blixt: Canon 430Ex
* Putsduk, blåsbälg, laddare etc

Eventuellt ytterligare ett objektiv. Alltså inte supermycket prylar, och inte heller de största.

Däremot vill jag i samma väska kunna få plats med extra tröja, termos, regnkläder etc. Alltså en komboväska för utflykt och fotografering.

Den enda jag känner till som verkar uppfylla dessa önskemål är National Geographics väskor. Någon som har bra tips på alternativ till dessa väskor?

//Fredrik

Kan rekomendera Fastpack 200 från Lowepro. Har nästan samma utrustning och det passar perfekt. Öppningen på sidan gör också att kameran är mycket lätt att få fram utan att väska behöver tas av (detta är absolut största fördelen med den här väskan, mycket bra funktion).

Facket ovanför kameradelen rymmer lätt en tröja eller jacka, lite smörgåsar till utflykten och lite andra småprylar. Den är också helt OK att bära även fullpackad en hel dag.

/Björn

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto