Annons

Kameraväska för cykel

Produkter
(logga in för att koppla)

b-krantz

Aktiv medlem
Jag är ute efter en liten smidig väska att fästa på styret. Den behöver bara rymma ett hus med monterat objektiv. Ett viktigt krav är att kameran är lätt att få i och ur.

All annan utrustning kan ligga nerpackad i väskor på pakethållaren. Men har jag kameran där är den svåråtkomlig.

Hade kameran i en sling över axeln igår, men efter ett par timmar på sadeln blev det väldig obekvämt och gjorde ont. Visst en ryggsäck med bra bärsystem skulle funka bättre. Men då är kameran fortfarande krånglig att få ur, och jag blir svettig på ryggen.

Någon med en praktisk lösning?

Det finns väl flera varianter förstås, men min lösning är en Vaude-väska med klickfäste, där jag knölat ner inredningen till minsta LowePro Stealth reporter, så man får en avdelning för kameran, typ 2/3, och resten för choklad och plånbok och annat småjox man vill ha i styrväskan.

tack för alla era förslag.

När jag funderade lite till kom jag på att det låg en gammal avlagd väska i ett hörn.. Det är en Lowpro TLZ mini, den har inte använts på ett par år. Jag letade fram den och testade, den var perfekt. Tre små spännremmar och allt var på plats.

Bilagor

• vaska.jpg
    vaska.jpg
    38.4 KB · Visningar: 511
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto