Annons

Kamerautrustning på fotbollsmatcher?

Produkter
(logga in för att koppla)

A_J

Avslutat medlemskap
Hej

Visste inte riktigt i vilket forum detta passade bäst, men provar här.

Vet ni om det är tillåtet att ta med sig sin kamera in på arenan vid större fotbollsevenemang som t.ex. EM, VM-kval men även i allsvenskan?
Det brukar ju t.ex. vara förbjudet att ta med sig glasflaskor in på arenan för att de ogillar att man slår dem i huvudet på varandra, men är det då ok att ta med ett 30 cm och 1 kg tungt kameraobjektiv in?

Vill ogärna hamna i den situationen då man har köpt biljetter och åkt X mil för att se en match också kommer man inte in för att man har med sin kamera.

En dum fråga kanske, men är det alltid tillåtet att ta med proffsutrustning och fotografera på stora idrottshändelser eller krävs det något speciellt tillstånd?

Tack på förhand!
 
Fråga arrangören är nog det bästa. Har själv haft med mig Kamera och 300mm på två champions leaugematcher. Vakterna sa ingenting. Då hade jag inte kollat i förväg..
 
För "nationalarenan" Råsunda gäller följande regler:

Undvik att ta med barnvagnar, paraply, kamera med objektiv. Endast små kameror får tas in på arenan.
 
ErlandH skrev:
För "nationalarenan" Råsunda gäller följande regler:

Undvik att ta med barnvagnar, paraply, kamera med objektiv. Endast små kameror får tas in på arenan.

Hmmm.... "kamera med objektiv"? Får ta med mig min hålkamera nästa gång alltså :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.