Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kameraryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

elektra1

Aktiv medlem
Har letar i dagar på nätet efter en bra fotoryggsäck.
Krav max 1200 kr. Gärna med plats för 2 canon systemkameror och minst 2 objektiv. Hittar inga med plats för 2 kameror.
Vet ni?

Många ryggsäckar kan man enkelt modifiera så att två systemkameror med påmonterade objektiv passar. Se bara till att ryggsäcken är tillräckligt lång så att kamerahusen får plats med (om du så önskar) påmonterade objektiv.

Ett exempel är denna bild, på en LowePro Pro Runner 350, där man har vinklat undan de längsgående vadderade avskiljare så att två kamerahus kan placeras i ryggsäcken med påmonterade objektiv.

Vilken ryggsäck sedan du skall välja beror på tycke och smak, varför det är LowePro Pro Runner 350 ovan beror på att detta var den första som jag hittade när jag bildsök efter en ryggsäck med två kamerahus :) Men den kostar dessutom under de 1200 på Cyberphoto (ange kod FF09 så får du fri frakt).

Personligen gillar jag LowePros väskor, men det finns många olika märken att välja på.

Beror ju på hur stora grejer som ska få plats men
en mer prisvärd säck än denna är svårt att hitta

Adventure Icebreaker hos cyberphoto.

D300 med monterat 200-400/4 med bakvänt motljusskydd
får plats sen finns det platser vid sidan om till hus och objektiv.
+ en massa andra utrymmen.

Tack så mycket för hjälpen! Har nu äntligen beställt en ryggsäck. Blev en Lowepro Flipside 400AW. Måste ju ha en bra väska att ha nya kameran i 😊

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar