Annons

Kamerarem för systemkamera, roligare alt än original?

Produkter
(logga in för att koppla)

infectious

Medlem
Fick för mig att leta rätt på en mer personlig kamerarem än den vanliga medföljande Nikon-remmen. Sökt men hittar inget av värde, är det någon annan som vet vart man kan köpa det jag söker? Axelrem med 12mm bredd på sista bitarna man fäster i kameran ska det vara.

Den kan alltså vara färgglad, mönster, camo, udda mtrl osv!
 
Kan bara hålla med och rekommendera OPTECH strappar, jag kör med "Super Classic Strap". Skön töjbar neopren med glidskydd som tar upp vikten bra från tunga hus/objektiv samt att man kan koppla bort remmen vid valda tillfällen.
mvh
Peter
 
Jag vet inte vad den jag själv har är av för märke, men den är i nämnda "töjbar neopren", typ våtdräktsmaterial, dessutom med snabbfästen. Det gör faktiskt en stor skillnad för komforten om man har en lite tyngre kamera (D200 i mitt fall), och det är perfekt att enkelt kunna ta bort remmen om man ska använda stativ, så att den inte fladdrar i vinden och orsakar oskärpa. "Rolig" är den knappast däremot, bara helt svart;-)
Sök i forumet "gör det själv", där det finns en tråd om att göra sin egen kamerarem, om du är ute efter något verkligen personligt:)
 
Jag har kollat en del på OP/TECH-remmar. Vilken är den stora skillnaden mellan "Pro Strap" och "Super Classic Strap"? Pro verkar vara något bredare än Super Classic, men i övrigt verkar de ha ungefär samma funktioner (d v s snabbkopplingar, non-slip-yta och något elastiska)?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.