Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameran visar NO CARD Minneskortet trasigt, ett hörn ramlade av...

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Hände nåt konstigt med mitt Sandisk extreme III kort, plötsligt hittades det inte av varken kameran eller kortläsaren i datorn. I kameran står det NO CARD, och i datorn händer ingenting heller.
Jag hadde precis kopierat över en mapp med modellbilder från kortet till datorn, och sen när jag testade det i kameran stod det bara NO CARD. Det finns fortfarande många andra bilder kvar på kortet som jag skulle vilja komma åt.

Nu märkte jag att hörnet som är närmast den lilla skjutbara LOCK knappen har ramlat av.
Är det nån som varit med om nåt liknade? kortet ser inte skadat ut på nåt anant sätt. Vad kan ha hänt?

Cyanoakrylat är ofta lösningen på mycket

Det löste sig genom att jag hittade hörnet och limmade fast det med snabblim. Nu funkar kortet som vanligt, alla bilder var kvar. Var lite orolig att en del bilder var förlorade men alla fanns kvar.

Men jag tänker ändå köpa ett nytt större Sandisk extreme III 8GB i fall att hörnet ramlar av igen.

Bilagor

• DSC01444_edit.jpg
    DSC01444_edit.jpg
    15.1 KB · Visningar: 144
ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto