aksello
Aktiv medlem
Hej. Jag råkade ha en vattenflaska och min kamera (i case) i samma syggsäck. Den blev fuktig eller blöt. Jag tyckte inte det verkade vara så farligt. Kameramodellan är Canon EOS M, jag är sedan tidigare van vid canons semi pro cameror som 5D och 7D som helt klart inte hade påverkats av detta, men denna lilla klena kamera vill efter en vecka inte starta.
Jag hade inte tänkt på det utan jag bara tog ut kameran och la den i fönstret. Idag ville jag använda kameran och märkte att den inte längre fungerar. Jag har gjort en sista åtgärd och lagt den i ungsluckan med ungnen på 50 grader. Tänker låta den stå där ett tag.
Är det någon som har ett annat tips?
Jag är öppen för tokiga förslag för som det är nu kan jag lika gärna slänga bort kameran,
Jag hade inte tänkt på det utan jag bara tog ut kameran och la den i fönstret. Idag ville jag använda kameran och märkte att den inte längre fungerar. Jag har gjort en sista åtgärd och lagt den i ungsluckan med ungnen på 50 grader. Tänker låta den stå där ett tag.
Är det någon som har ett annat tips?
Jag är öppen för tokiga förslag för som det är nu kan jag lika gärna slänga bort kameran,