Annons

kamerainsats till ryggsäck?

Produkter
(logga in för att koppla)

Carl Hellman

Aktiv medlem
Jag har inte riktigt hittat någon kameraryggsäck som antingen passar mina behov eller min ekonomi.
Ryggsäcken bör va av typ skidsäck då jag måste kunna åka skidor med den.
De ryggsäckar det finns av den typen är både ganska stor och dyra.
Finns det billigare och mindre altenativ än tex. Burton zoom?
En annan variant vore att få tag på en kamerainsats att sätta i en rggsäck. Finns det sånna att köpa nånstans eller är det att bygga själv som gäller ala Artikeln här på FS?
 
Gå in och kolla på www.dakine.com

Dom har en säck som heter Sequence som är en fotosäck med löstagbar kamerainsats, spm dessutom verkar gå att köpa lös om man vill ha den till en annan säck.

Tror dessutom att den kommer som erbjudande i Fotosidans egna butik ganska snart, det stod så i ett nyhetsinlägg från dom.

Finns även en annan säck från DaKine som heter Poacher som oxå har öppning i ryggen men är lite större än fotoryggan Sequence.
 
Dakine sequence 1490:-

http://www.scandinavianphoto.se/?456500
Urtagbar kamerainsats fästen för skidor/bräda och annat+ utrymme för en macka/thermos och ev en tröja

Insattsen går att köpa separat för bruk i annan tex befintlig rygga den heter "Camera block"
och kostar 500:-

Bor du i stockholm så kan du även hitta den på Playground (En friluftsbutik)

Stefan
 
Det är mycket bättre att ha kameran om halsen hängandes på magen innanför jackan.

Ramlar du och slår i ryggen kan det gå mycket illa om du inte använder ryggskena.
 
Erik Schalin skrev:
Det är mycket bättre att ha kameran om halsen hängandes på magen innanför jackan.

Ramlar du och slår i ryggen kan det gå mycket illa om du inte använder ryggskena.

F3a, motor och större objektiv runt halsen innan för jackan... tror nog inte det är nån höjdare. Knappast bra för varken kamera eller revben om man skulle ramla heller.
 
På magen..

Du hade ju lösningen ryggplatta
eller helt enkelt en tunn aluminiumplåt
i ryggan mellan rygg och packning som man kan forma efter ryggen för att fördela trycket vid ev vurpa för det heter ju "crash and learn" :0)

S/

P.s Var skälv inne på denna rygga men kom fram till att den skulle bli för liten eftersom jag vill få ned mina alpine treekers stighudar och extra plagg samt vatten och lite mackor.
 
Tja Carl

Jag använder F5 med 80/200 på.
Funkar bra öven i puckelpist om man drar åt salopettbyxans skärp om objektivet.

Instinktivt så kryper en människa ihop och skyddar magen när man ramlar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.