Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraexperten fick sin dom

Produkter
(logga in för att koppla)
Inga dåliga straff. Hårdare än misshandel och våldtäkt typ...!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=502314

Det var bra att de fick ordentliga straff. Nu får vi hoppas att de drabbade får tillbaka sina pengar.

Jag tillhör de som haft tur att slippa bli lurad. Jag var i kontakt med Kameraxeperten i november månad inför ett kameraköp. Och fick ett svar som fick mig att känna lite olust. Jag kunde inte sätta fingret på vad det var som fick mig att känna denna olust. Efter ett noga övervägande lade jag min beställning på annat håll. Vilket jag är otroligt glad över med facit i hand. Jag hade annars förlorat drygt 50000:-.

Mvh
Mats

Inga dåliga straff. Hårdare än misshandel och våldtäkt typ...!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=502314

För tio millar kan man sitta i tre år i fängelse.. Det är väl vad han som fick längst straff fick ungefär i praktiken.. Samt häktningstiden räknas ju av.... Den andre kom ju lidrigare undan....
Ena av dom var ju redan dömd tidigare för ekonomiska brott..

Så nått speciellt avskräckande var väl dessa straff inte direkt.. Rätt bra årslöner grabbarna får för att sitta av den korta tiden dom fick...

För tio millar kan man sitta i tre år i fängelse.. Det är väl vad han som fick längst straff fick ungefär i praktiken.. Samt häktningstiden räknas ju av.... Den andre kom ju lidrigare undan....

Så nått speciellt avskräckande var väl dessa straff inte direkt.. Rätt bra årslöner grabbarna får för att sitta av den korta tiden dom fick...

Nä, menar inte att dessa borde får kortare straff, snarare vissa andra som borde få längre...

Och sen ska de betala tillbaka alla pengar med ränta och säkert skadestånd...kanske lite böter. Samt att de inte får skapa något företag för resten av deras liv..:)

Näe visst var det väl avskräckande så det räcker.

Korrigering: Näringförbudet var visst 5 år, inte på livstid, och gällde bara en av de tre.

Senast ändrad:
Dom kommer aldrig betala en spänn tillbaks någonsin... och avskräckande?? Jisses.. Dom är ute snart igen på banan med nya "små hyss" för sig..

Dom där blir inte "omvända" om du tror det för lite tid på kåken varav mycket redan är avtjänat....

Och målvakter har alltid funnits. Så näringsförbud i fem år lär ingen gråta över.. Dom 5 åren följer ju endast strafftiden .. Så egentligen direkt vid frigivning och den vilkorliga tiden är klar så är det bara starta nya bolaget och gasa igen vad jag kan se det som....

Dom kommer aldrig betala en spänn tillbaks någonsin... och avskräckande?? Jisses.. Dom är ute snart igen på banan med nya "små hyss" för sig..

Dom där blir inte "omvända" om du tror det för lite tid på kåken varav mycket redan är avtjänat....

Och målvakter har alltid funnits. Så näringsförbud i fem år lär ingen gråta över.. Dom 5 åren följer ju endast strafftiden .. Så egentligen direkt vid frigivning och den vilkorliga tiden är klar så är det bara starta nya bolaget och gasa igen vad jag kan se det som....

De 5 åren kan i rimlighetens namn inte börja förrän i samband med frisläppande, varför annars bekymra sig om det :)

Avskräckande betyder att skrämma andra från att göra liknande dumheter.
Omvända...näe...de där grabbarna är redan körda.

Jag är lite funderande dock, det står i artikeln att "De döms också att betala skadestånd till samtliga 291 målsäganden."

Vilka är de 291 målsägande? Hur kommer det sig att det är 291 målsägande trots att polisanmälningarna är fler än 2000.

Jag polisanmälde dem själv efter att ha blivit blåst på 5000kr, men har inte hört något från polis eller rättsväsendet efter anmälan gjordes.

Nä, näringsförbud hindrar inte den som vill driva företag. En av de dömda hade ju näringsförbud redan innan de åkte fast...

För övrigt är väl den "tredje mannen" fortfarande på fri fot? Tillsammans med en stor del av pengarna, gissar jag...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar