Annons

Kamerabyggsatser

Produkter
(logga in för att koppla)

Yonazarith

Aktiv medlem
Är det många här som testat de olika, billiga och ofta plastiga, byggsatserna som florerar på internet nu för tiden? Fanns en gammal tråd i köptips om Gakkenflex vilken är den ena, Recesky TLR är mer eller mindre lika dan, sen finns det mängder med holga/lomo-kameror också.

Byggde själv ihop min Recesky TLR igår, tog dryga timmen och var inget svårt såvida tummen inte sitter precis mitt i handen.

Ett problem som jag, efter lite sökning på nätet, inte var ensam om var att jag fick en helt transparent "matt"-skiva, vilken givetvis inte projicerade någon bild korrekt. Men det går att lösa med vanlig matt kontorstejp eller tunt bakplåtspapper eller liknande.

Pytteliten kamera i alla fall, ser ut som en vanlig mellanformatare men nedskalad till att ta 135-film. :)

Bilagor

• tlr.jpg
    tlr.jpg
    59.8 KB · Visningar: 58
Har en precis likadan själv som jag gärna använder då o då men problemet med "helt transparrent" mattskiva känner jag inte igen. Menar du att du fått en helt (klar) transparrent glas... Jag menar plastbit att sätta där? Min är definitivt matt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar