Annons

Kamerabatteri (LP-E5) beter sig konstigt

Produkter
(logga in för att koppla)

ewrawr

Avslutat medlemskap
Hej! Har ett orginalbatteri LP-E5 i min 1000D men det jag tror att det börjar strula nu. Har nyligen köpt ett piratbatterigrepp till kameran och det har funkat bra i flera dagar att fota. Jag laddade upp batteriet fullt (så att det det var grönt på laddaren) och den hade full batteristatus när jag kollade i kameran. Var ute och fotade i kanske 30-40min och så stängde jag av kameran för att jag skulle gå en bit men sen plötsligt gick det ej att sätta på kameran... Jag är tvungen att ta ut batteriet och sätta det i laddaren, räcker o bara lägga den där i några sekunder och sedan sätta tillbaka det i kameran, då fungerar det igen... Har testat utan batterigreppet efter detta hände men kameran startade ändå inte :(. Detta är otroligt störande men kan det ha något med batterigreppet att göra? Haft kameran/batteriet i cirka två år nu och aldrig haft något liknande problem. Vad kan detta vara :(?
 
När batteriet blir kallt så sjunker effekten drastiskt.Det är därför alltid bra att ha två batterier med sig ut.Ett har man i byxfickan så det blir varmt sen kan man byta fram och tillbaka så funkar det fint.
 
När batteriet blir kallt så sjunker effekten drastiskt.Det är därför alltid bra att ha två batterier med sig ut.Ett har man i byxfickan så det blir varmt sen kan man byta fram och tillbaka så funkar det fint.

Aha, skönt att höra att det inte var något annat då eller man vet ju inte.. Är det så illa att det tar slut så fort? Ska ta o beställa ett extra batteri isåfall!
 
Har haft ett liknande på min dock utan batterigrepp , helt plötsligt är kameran helt död , reagerar inte på någonting , inte ens av och på , måste ta ut batteriet och sätta i det igen . Vet inte varför det händer. Har hänt på sommaren för mig .
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.