Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera till mor?

Produkter
(logga in för att koppla)

peber

Aktiv medlem
Min mor, nu pensionär som fotat hela sitt liv med analog kompaktkamera (fast i sin ungdom jobbade hon hos en fotograf med att ta och framkalla bilder, då var verktyget en Leica!) och som nu vill digitalisera sig. Föräldrarna har en bärbar dator men hon är inte intresserad av att efterbehandla bilderna utan de ska gå att skicka till labb direkt från minneskortet i princip. Det är alltså vanliga kort i 10x15 som är det primära slutmålet men hon vill även maila bilder till släkt och vänner...

Önskelistan är:

Zoom från 28mm
Skakstabilisering
Optisk sökare, inte bara skärm
Bra egenskaper vid höga ISO, dvs dåligt ljus (viktigt!)
Liten och smidig
Lätt att använda (viktigt!)
Pris 2500-3500 kr

Har ni något förslag? Jag hittar inget som uppfyller alla kraven...?

/Per

min tjej har en Avant s8. Vet inte vad den kostade men det ær ingen værsting. den ær dock svår att ta bra bilder inomhus med.

optisk søkare tycker jag hon ska vænja sig vid før det blir svårt att hitta ne relativt ny kompakt med bra optisk søkare. hon kommer nog gilla att søka på skærmen ska du se.

har du kollat ældre kameror? de borde ligga i den klassen. tips kanske kan vara att se efter kameror med bra automatikfunktion så slipper hon att stælla in osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar