orm
Medlem
Hej, jag är en nybörjare inom foto rent generellt, äger en ixus kompakt & har ägt en Canon 450D med lite olika optik till, tex Canon 50mm 1,4 som jag gillade, dock lite för snävt på croppad optik tyckte jag. Sålde alltihop efter en svacka i intresse.
Iallafall! Barn på väg, ungens uppväxt måste självklart dokumenteras i detalj.
Det enda jag egentligen tycker om att att fota annars är porträtt, och då få en trevlig bakgrundsoskärpa. Det är absolut mitt största nöje så att säga. Öht är detaljer mer sexigt än landskap, typ.
Vad passar mig? Vad ger bra bilder för webben & normala utskrifter, kan ge fin bakgrundsoskärpa, är inte för jobbigt att bära med sig?
Panasonic Lumix DMC-LX5 kanske?
Eller en Nikon 7000 med Nikon AF-S DX 35/1,8?
Det skall ju gärna vara snabbt nog för att fånga barn .. iofs rör ungen kanske sig inte så mycket första året ;-)
Jag är villrådig och har ingen lust att köpa fel, alla tips & funderingar mottages tacksamt!
mvh
Daniel
Iallafall! Barn på väg, ungens uppväxt måste självklart dokumenteras i detalj.
Det enda jag egentligen tycker om att att fota annars är porträtt, och då få en trevlig bakgrundsoskärpa. Det är absolut mitt största nöje så att säga. Öht är detaljer mer sexigt än landskap, typ.
Vad passar mig? Vad ger bra bilder för webben & normala utskrifter, kan ge fin bakgrundsoskärpa, är inte för jobbigt att bära med sig?
Panasonic Lumix DMC-LX5 kanske?
Eller en Nikon 7000 med Nikon AF-S DX 35/1,8?
Det skall ju gärna vara snabbt nog för att fånga barn .. iofs rör ungen kanske sig inte så mycket första året ;-)
Jag är villrådig och har ingen lust att köpa fel, alla tips & funderingar mottages tacksamt!
mvh
Daniel