Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera liknande Canon EOS 20D fast med filminspelning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marita_Ryrlen

Ny medlem
Hej vi funderar på att köpa en ny kamera framöver, inte en extrem dyr utan en liknande Canon EOS 20D fast som man kan filma med. Är tacksam för tips
Mvh Marita

Vad jag vet finns det ingen digital systemkamera (alltså en kamera som man kan byta objektiv på) som klarar filminspelning.

Däremot finns det en hel del ganska avancerade kameror med zoomobjektiv som är designade ungefär som en systemkamera och har avancerade funktioner, t ex Panasonic FZ18, Fuji S8000, Sony H9 m fl. De kan alla filma med ganska hyfsat resultat.

Jag rek även Canon IS3/IS5. Jag kör med IS3, 30bild/sek 640x480 upp till 60min eller 1GB, sen måste man stoppa/starta igen, då har man även 12x zoom på det. Blir faktiskt jättebra bild, och då jämför jag med min gamla Sony PC3E DV kamera.

Som foto-kamera är den oxo jättebra, OM man inte kör AUTO men det tycker jag är generellt Canon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar