Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera-app till iphone 3Gs med exponeringskompensation

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Hej alla iphoneographers, jag letar efter en app som har vanlig exponeringskompensation, +- 2 steg eller mer.. en app som dessutom inte hängers sig eller buggar. Finns det?

Finns inte det i originalkameraappen? Så här det varit i mina senaste telefoner, jag kör förvisso Android men det vore ju konstigt om detta skulle saknas i iOS.

Nej det finns inte exponeringskompensation, iaf inte när man är inne i själva kameran.. Men 3Gs är ju fruktansvärt gammal, så det förvånar mig inte..

Det är inte som att min 4S har det heller, så att skylla på ålder känns lite lustigt.

Det finns en app som heter Camera+ (inte Cameraplus), som har spotmätning och fokus i varsin ruta som man flyttar separat med fingret på skärmen; dessutom kan fokus och/eller exponering låsas. Det finns lite andra finesser också, som bildstabilisering och digital zoom (fwiw...). Kostar 7 spänn; länge sen man fick en kamera så billigt....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar