Annons

Kalibreringstips för jobbet sökes :)

Produkter
(logga in för att koppla)

matknu

Aktiv medlem
Hej,
På jobbet (arkitektkontor) har vi idag ingen kalibrering vilket gör att det skrivs ut väldigt mycket i onödan. Man gör en A3...kollar och justerar i Photoshop...skriver ut igen...kollar och justerar...Det är många foton och 3D-renderingar som vi helst vill ska vara korrekta i färgerna.
Vi har multiskrivarkopiatormaskiner med Fiery men ingen kalibrering av skärmarna...
Jag efterlyser bra tips på workflow stött av mjuk- och hårdvara som innebär minimalt med arbete. Kanske ska knalla in på Scandinavian...
:) M

Hej,
På jobbet (arkitektkontor) har vi idag ingen kalibrering vilket gör att det skrivs ut väldigt mycket i onödan. Man gör en A3...kollar och justerar i Photoshop...skriver ut igen...kollar och justerar...Det är många foton och 3D-renderingar som vi helst vill ska vara korrekta i färgerna.
Vi har multiskrivarkopiatormaskiner med Fiery men ingen kalibrering av skärmarna...
Jag efterlyser bra tips på workflow stött av mjuk- och hårdvara som innebär minimalt med arbete. Kanske ska knalla in på Scandinavian...
:) M

Du är välkommen in att prata med mig, Christer!

Med vänlig hälsning,
Christer Fischier, Scandinavian Photo

Inte ....:) Xeroxarna har ett maffig rödstick som vi inte lyckats tämja. Vi har inte haft tillräckligt med tid heller för den delen.

En Xerox driven av en Fiery-rip går att få ett riktigt bra resultat från, men det är inte helt enkelt att veta hur man gör. De gånger jag gjort det har det varit en hel del strul innan jag har fått allt som ska vara avstängt verkligen att vara avstängt.

Stefan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto