Annons

Kalibrering utav Eizo FlexScan EV2736

Produkter
(logga in för att koppla)

rajjejosefsson

Aktiv medlem
Ska köpa en Eizo 27" LED FlexScan EV2736WFS3-BK och undrar vad för kalibrator jag ska köpa till denna. har även 2 macbook pro retina som ska kalibreras när ja ändå är igång tänkte jag.

har kollat in på Eizos egna (easypix) men den verkar endast vara kompatibel med deras skärmar,

jag undrar hur mycket skiljer den sig ifrån exempel i1 display pro osv i resultat.

eizo skärmen är den mest prioriterade skärmen..

kan även passa på och fråga om det går kalibrera en plasma tv vt55 från 2013 med någon av dessa
 
Jag skulle gå på en i1 modell. Har prövat en Spyder (och Eizo easypix är en modifierad version av den bara) och hade strul med den. Fick en ny men funkade inte heller. Bytte till slut till en i1 och har kört deras produkter sedan dess.

Macbook-skärmarna går kalibrera. Även plasman. Men de har ju såklart sina begränsningar i hur bra dom är som skärmar.

Om du absolut inte behöver en 27" skulle jag kolla på Eizo CS240 istället. 24" men är riktigt mycket för pengarna!
 
Ska köpa en Eizo 27" LED FlexScan EV2736WFS3-BK och undrar vad för kalibrator jag ska köpa till denna. har även 2 macbook pro retina som ska kalibreras när ja ändå är igång tänkte jag.

har kollat in på Eizos egna (easypix) men den verkar endast vara kompatibel med deras skärmar,

jag undrar hur mycket skiljer den sig ifrån exempel i1 display pro osv i resultat.

eizo skärmen är den mest prioriterade skärmen..

kan även passa på och fråga om det går kalibrera en plasma tv vt55 från 2013 med någon av dessa

Vad blev det för kalibrator?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.