Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kalendern ang utställningar, evenemang

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Man finner en text i den "Vi snickrar om lite härinne, ursäkta röran!" så jag antar att det är orsaken till att utställningar trillar bort?

Skickade ett mail via kontaktalänken för någon vecka sedan eftersom en utställning jag har som legat i listan för kommande försvann helt därifrån samma dag den blev aktuell (utan att lyftas till aktuella,) men fick inget svar, så nu undrar jag om detta går att påverka och om det är något fel som kanske drabbar alla utställningar då de ska upp till aktuella?

Jag undrar också hur jag ska göra för att ändra informationen jag tidigare skickat. Utställningen är nämligen öppen en helg mer än jag tidigare angett.

Min utställning ligger tydligen kvar inne i kalendern men syns bara om man bläddrar fram till aktuella datum.

Hmm, ja den texten behöver inte stå där - jag skall iofs lägga till så man kan markera var i landet det händer men det påverkar inte utvalslogiken etc.

Meddela mig vilket evenemang du menar här så skall jag kika på vad om kan ha hänt.

Här på 4 februari samt 5/2 och första helgen i mars finns följande inlagt inuti kalendern:

Utställning på Alsters Herrgård
4 februari - 31 mars
Alsters herrgård, Karlstad

Utställare: Lotta Elofsson

30 bilder med teman som (fotografiska) penseldrag samt s/v fotografier på vattenfallen och arkitekturen från den värmländska byn Borgvik.

Öppentider för allmänheten är 4-5 februari samt 4-5 mars kl. 12-16.
Alsters herrgård..
Det försvann dock helt från förstasidan 4 februari då vernissagen var där det tidigare låg under "kommande"

Vidare har jag angett lite felaktig tid så jag skulle vara jätteglad om det kunde ändras till att sträcka sig över 1-2 april också. Utställningen är öppen för allmänheten första helgen varje månad kl. 12-16 och pågår till 31 april (inte 31 mars)

Till helgen är utställningen jag undrade om öppen för allmänheten igen kl. 12-16, och jag är fortfarande lite nyfiken på vad som hänt där bland länkarna till aktuellt i kalendern.

Vidare vill jag lägga fram ett förslag ang. de många länkarna till utställningar på ELMIA 2006. Nämligen att lägga samman alla (ELMIAlänkarna under kommande alltså) i ett och samma dokument så det bara blir en länk. Typ döpa den till "Utställare på ELMIA" och med det släppa fram fler länkar till andra utställningar som är på gång. Tycker det är mer intressant att se många olika kommande arrangemang än att se massa länkar till fler på samma plats (och jo, jag har också lagt in om en utställning på ELMIA men ett gemensamt dokument med alla som skrivit in om utställingar där tycker jag ändå är att föredra om det är möjligt.)

Nu finns endast en pågående utställning länkad under aktuella, men går man in och rotar i kalendern på dagens datum finns sju.

Jag besökte fotoutställningen "Årets fotograf" på Karlstads stadsbibliotek i går. Den pågår till på måndag men jag har överhuvudtaget inte sett den bland fotosidans länkade evenemang förrän jag gick in i kalendern.

Går det inte att lyfta fram fler av de pågående bland länkarna på förstasidan eller är det bara någon speciellt utvald som ska synas där?

Nu ska jag ut till mig egen på Alster som inte heller syns. Välkomna!

Jag upplever också liknande saker som Lotta, utställningar som skickas in till fotosidan dyker aldrig upp i kalendern. Jag kan förstå om ni har mycket att stå i och att det är därför det tar tid för er att "aktivera" en händelse i kalendern. Försök att lägg lite mer tid på denna funktion så kommer det bli kanonbra framöver.
mvh
Anders

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto