Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kaffebrus Studioset?

Produkter
(logga in för att koppla)

Davon

Aktiv medlem
Har till slut tänkt ta itu med mitt Studiointresset och börjat leta efter bra/prisvärda set och har nu hamnat på kaffebrus hemsida och deras Studioset 3.

info om det:

"2st 300W-blixtar från Starfoto
2st kraftiga softboxar 90x90cm
2st rejäla stativ
2st vita paraplyn
2st skyddskåpor
2st reflektorkåpor
1st väska för blixtarna
1st väska för stativen
Snoot
Filterset med klaffar

Info om blixten:
300w/s
GN 58
Steglös effektinställning mellan 1/8 till full effekt
Laddar på 1-3 sek, oftast snabbare
5600K
Strömkablar och synkkablar ingår (6-9V med pc-kontakt).
Triggas med synkkabel, med testknapp eller med den inbyggda slavcellen.
Modelling Light - 150W
Storlek - 130x126x330mm
Vikt: 2,3 kg/st

Pris: 4995:-

Tycker själv det låter bra, men jag är samtidigt novis inom området och undrar om någon här har erfarenhet av detta set, samt Kaffebrus i sig och har något att säga om det - eller har något annat att rekommendera kanske? Behöver ju inte ha det bästa av allt, men vill samtidigt ha något av hyffsad kvalité som jag kan växa med ett bra tag.. Och hur långt räcker 2 st 300w blixtar när det handlar om inomhus porträtt?

/David
 
Tack Thomas. Hittade mycket intressanta diskussioner om Kaffebrus när jag kom på att en sökfunktion faktiskt existerar, hehe.

Tack Catherine. Tittade på dina studiobilder. De var riktigt snygga och märks att setet ger mycket bra möjligheter, så kommer säkert att bli det nu :) Bara att se till att man faktiskt trycker på den där "köp" knappen nu, hehe..
 
Jag har också det paketet och tycker att det fungerar fint och ger mycket för pengarna. Det enda jag kan sakna ibland är att kunna få lite lägre effekt på blixtarna, han har två varianter som går ner 1/32 och det tror jag att jag skulle satsat på om jag köpte nu, men det beror ju på vad man har för behov så klart. Annars som sagt, mycket för pengarna.

/c
 
Davon skrev:
Behöver ju inte ha det bästa av allt, men vill samtidigt ha något av hyffsad kvalité som jag kan växa med ett bra tag.. Och hur långt räcker 2 st 300w blixtar när det handlar om inomhus porträtt?

/David

En fördel med denna blixten är att deen har Bowens fäste och till Bowens blixtar finns det mycket tillbehör. 2x300ws räcker långt men glöm inte att använda reflexskärm/ar, mycket vädefullt hjälpmedel.

/c
 
Inte för att "kidnappa" tråden eller på annat sätt styra den i motsatt riktning, men finns det något paket som är lite billigare än det som David frågar om ?

Jag har tänkt att börja nosa lite på det här med Studiofotografering men då min ekonomi inte är helt stabil så vill jag inte slänga ut en massa pengar på saker som jag inte kommer använda "som arbete".

Finns det överhuvudtaget något vettigt paket för max 3000 kr (ca) ?

I annat fall lät Kaffebruspaketet riktigt intressant...
 
Har tittat på det paketet med blixtrarna med 1/32 möjlighet. Vad som gör mig tveksam på det är otydligheten av vad som ingår. Står paketet ser ut som på bilden men där ser jag inga softboxar som det står i infot. Kan va ett fel och borde väl kontakta killen om det innan jag bestämmer mig. Är det bara paraplyer så känns det lite onödigt eftersom jag redan hunnit skaffa ett par sådana... Sen är det visst slut o kommer inget nytt förrän i september o vet i sjutton om jag orkar vänta så länge, hehe... samtidigt när jag tänker på det så kommer jag jobba dygnet runt nästan hela augusti så kommer inte hinna komma igång med det ändå.. o jisse, nu slår sig beslutsångesten in. haha!
 
Wreckdiver skrev:
Inte för att "kidnappa" tråden eller på annat sätt styra den i motsatt riktning, men finns det något paket som är lite billigare än det som David frågar om ?

Jag har tänkt att börja nosa lite på det här med Studiofotografering men då min ekonomi inte är helt stabil så vill jag inte slänga ut en massa pengar på saker som jag inte kommer använda "som arbete".

Finns det överhuvudtaget något vettigt paket för max 3000 kr (ca) ?

I annat fall lät Kaffebruspaketet riktigt intressant...
Kolla in det här paketet, vet inte om det är bra eller inte men det kanske kan vara intressant?

http://www.scandinavianphoto.se/?650090
 
Wreckdiver skrev:
Inte för att "kidnappa" tråden eller på annat sätt styra den i motsatt riktning, men finns det något paket som är lite billigare än det som David frågar om ?


Kaffebrus har flera paket som är ännu billigare. Finns ett för 3500:- inkl 2 st 200w blixtrar. Ja t om billigare om man vill nöja sig med 100w blixtrar. Bara att snoka. Vill som sagt själv kunna växa med paketet o inte behöva köpa nytt hela tiden så vill därför ha något mindre begränsat nu när jag köper

mvh / David
 
Davon skrev:
Kaffebrus har flera paket som är ännu billigare. Finns ett för 3500:- inkl 2 st 200w blixtrar. Ja t om billigare om man vill nöja sig med 100w blixtrar. Bara att snoka. Vill som sagt själv kunna växa med paketet o inte behöva köpa nytt hela tiden så vill därför ha något mindre begränsat nu när jag köper
Det är helt rätt som du säger, det är dumt att köpa ett "för litet" redan från början, så det där med att slänga upp någon lusentapp extra är nog ingen dum ide´. Dock så måste jag tänka på sambon som hela tiden tjatar om sådana triviala saker som "mat på bordet", "semester", "bensin till bilen" och liknande saker...
Skall kika runt lite på Kaffebrus hemsida och se vad man hittar.


Fabian Fogelberg skrev:
Kolla in det här paketet, vet inte om det är bra eller inte men det kanske kan vara intressant?
http://www.scandinavianphoto.se/?650090
Intressant. Skall kika närmare på det. Tack för tipset !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.