pul
Aktiv medlem
Jag var just ute med mitt manuella K-objektiv kopplat på min nya K110D. Ställde in manuell fokus och TV-läget. Allt funkade kanon, fin fina bilder...MEN jag fick samma slutartid hela oberoende på vald bländare på objektivet när jag tog två bilder på samma motiv...så ska det väl för tusan inte vara??? (öh, vid samma tillfälle alltså, inte samma slutartid oberoende av motiv)
Inte ser jag heller nån skillnad i skärpedjup fastän jag tog kontrollbilder med bländare 22 och 4,5.
Vad är det för inställning jag glömt bort???
Det finns alltså inte nån A-märkning på mitt gamla objektiv...antagligen ska jag köra på helt manuellt kan jag tänka mig men ändå, varför gick det så bra och varför blev bilderna så fina...fastän den struntade i bländaren...(kan den det egentligen???)
Inte ser jag heller nån skillnad i skärpedjup fastän jag tog kontrollbilder med bländare 22 och 4,5.
Vad är det för inställning jag glömt bort???
Det finns alltså inte nån A-märkning på mitt gamla objektiv...antagligen ska jag köra på helt manuellt kan jag tänka mig men ändå, varför gick det så bra och varför blev bilderna så fina...fastän den struntade i bländaren...(kan den det egentligen???)