Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K10D TIPA awarded 2007

Produkter
(logga in för att koppla)
Äntligen?

Senast det begav sig var *ist (systemkameran som använde film, ej digitala varianten), innan dess var det MZ-5, Z-1 och Super A/Program Plus som har blivit "SLR of the year". Så visst har det hänt några gånger i Pentax historia tidigare...

Hm, har för mig att Z-20 blev "Camera of the year" i Japan också...

Hälsar
R

Framröstad av 31 fototidskrifter från 12 länder.

Här är motvieringen:

"With a rugged build quality featuring no less than 72 weather and dust seals, the Pentax K10D offers a solid specification: 10MP sensor, image stabilization; 11-point autofocus system; sensitivity range from 100 to 1600 ISO; high definition RAW mode plus JPEG; sensor cleaning system and interchangeable viewfinder screens. The ergonomics have been expertly designed, making the camera a useful tool in the field for the enthusiast photographer. Including an 18- 55mm lens and coming in at a price under 1000 euros, this D-SLR represents a genuine, high quality alternative to some more expensive professional camera bodies. "

Roland Mabo skrev:
Äntligen?
Senast det begav sig var *ist (systemkameran som använde film, ej digitala varianten), innan dess var det MZ-5, Z-1 och Super A/Program Plus ....
Hälsar R
Ja, Z1 var bra och Super A men MZ5n som kom året efter var bättre än MZ5 tycker jag. Jag? jag köpte en MZ3/FA43 kit istället.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar