msasdk
Ny medlem
Efter att ha läst varenda skriven rad om varenda kamera i klassen på varenda sida på Internet (i alla fall känns det så) så har jag nog bestämt mig för att mitt första system blir Pentax och modell K10d. Valet är verkligen inte lätt, alla systemkameror som finns på marknaden idag verkar vara väldigt, väldigt bra, även de allra billigaste. Kanske är valet mer emotionellt snarare än rationellt, Sony a-100 var också ett alternativ men något inom mig drar mot Pentax, och hur kul är det att vara rationell och köpa Nikon eller Canon? Hursomhelst är jag rätt säker på att det är ett bra val, att jag dessutom stödjer ett stackars kämpande Pentax känns bra.
Efter dillema med att välja kamera är löst så uppstår nästa dillema, själva köpet. Var ska jag köpa min kamera? Känns inte allt för tryggt att knalla in på elgiganten. Rekommenderas någon speciell försäljare i Malmötrakten, eller är det Internet som gäller? Vidare slog det mig om en försäkring kan vara vettigt? Man kommer ju trots allt att springa omkring med utrustning värd 1000 kr.
Ni kan väl skriva hur ert köp såg ut. Vi kan väl ha en The Byers guide för Pentaxägare
Var köpte ni er kamera?
Köpte ni försäkring?
Vad köpte ni med förutom kameran?
Övrigt att tänka på?
Efter dillema med att välja kamera är löst så uppstår nästa dillema, själva köpet. Var ska jag köpa min kamera? Känns inte allt för tryggt att knalla in på elgiganten. Rekommenderas någon speciell försäljare i Malmötrakten, eller är det Internet som gäller? Vidare slog det mig om en försäkring kan vara vettigt? Man kommer ju trots allt att springa omkring med utrustning värd 1000 kr.
Ni kan väl skriva hur ert köp såg ut. Vi kan väl ha en The Byers guide för Pentaxägare
Var köpte ni er kamera?
Köpte ni försäkring?
Vad köpte ni med förutom kameran?
Övrigt att tänka på?