Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

k100d startar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Shjimm

Ny medlem
Jag har precis fått hem en pentax k100d som jag köpt begagnad. Den ser helt ny och fräsch ut, men uppenbarligen så är något fel.
Jag använder 4st GP 2700 batterier, helt nyladdade och fungerande i andra kameror. När jag startar den så blinkar batteriikonen tomt, och inget mer händer. Om jag tar ut minneskortet så startar den inte alls, så den är ju inte helt trasig.. någon som har en aning? Är inte så sugen på att skicka på reperation på en gång.

Jag har precis fått hem en pentax k100d som jag köpt begagnad. Den ser helt ny och fräsch ut, men uppenbarligen så är något fel.
Jag använder 4st GP 2700 batterier, helt nyladdade och fungerande i andra kameror. När jag startar den så blinkar batteriikonen tomt, och inget mer händer. Om jag tar ut minneskortet så startar den inte alls, så den är ju inte helt trasig.. någon som har en aning? Är inte så sugen på att skicka på reperation på en gång.

Köp 4 icke laddningsbara ordentliga batterier och testa. Kan vara så att kameran kräver mer kräm än andra kameror och batterier blir kassa efter ett tag. Funkar inte det, så försök med att rengöra kontakterna inne i batterihållaren.

Jag hade ett par GP förut som bara funkade i dotterns leksaker, men inte i en kompaktkamera jag hade. De hade nog blivit laddade för många ggr helt enkelt och tog inte emot nog laddning längre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar