Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K100D + Sigma?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lillek

Aktiv medlem
Hejsan!
Ska snart beställa ett sigma objektiv från Bh Photo, och är intresserad av 20, 24 och 28mm f1.8. Dock läser jag att de ibland frontfokuserar osv? Men jag tycker mest det är canonfolk som klagar? Har någon något av dessa gluggar? och isf, hur är fokuseringen?

Andra erfarenheter är väldigt välkomna!

Puss o kram,
Marcus

Köpte ett Tamron 28-75/2.8 till min K100D som frontfokuserade, var på service på garantin.
Inget av mina Pentax gluggar har problem med fokus, så visst finns det problem med "pirat"-gluggar även på Pentax...

Jag tycker ibland när jag läser här att folk inte vågar köpa t.ex. sigma för folk har problem med just front fokus. jag äger ett 18-50mm 2.8 dx macro som inte frontfokuserar och är helt klockrent! så var inte livrädd för att det frontfokuserar och om det gör så spelar det ju mindre roll på en så vidvinkligt objektiv du är ute efter eftersom skräpedjupen blir korta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar