Annons

K-5 vinner?

Produkter
(logga in för att koppla)
Den verkar prestera myclet gott. Jämförde K-5 och D7000 igår och k-5 ser bättre ut från låg ISO, men även upp på Hög ISO tycker jag...trodde inte att jag skulle säga det, men K-5 känns bäst i 10-12 tkr klassen!

http://www.dxomark.com/index.php/en/Camera-Sensor/Sensor-rankings/(type)/usecase_landscape

Skillnaderna är minimala och om skillnader syns i färdig bild beror dessa mer på använda objektiv, AF, exponering, bildbehandling mm än sensorerna i sig.

Håller med Tore, skillnaderna är mycket små. Å andra sidan är inte vi Pentaxianer vana vid att ha den på pappret 'bästa' kameran så vi måste få njuta lite och reta canikonister som omväxling :)
Den mobbade har vuxit upp och slår tillbaka :) Men som Pentaxianer kommer vi inte retas så länge, vi ägnar hellre vår tid till att ta bilder.

Håller med Tore, skillnaderna är mycket små. Å andra sidan är inte vi Pentaxianer vana vid att ha den på pappret 'bästa' kameran så vi måste få njuta lite och reta canikonister som omväxling :)
Den mobbade har vuxit upp och slår tillbaka :) Men som Pentaxianer kommer vi inte retas så länge, vi ägnar hellre vår tid till att ta bilder.

Vi Pentaxiar är ödmjuka inför bra testresultat och bra recensioner, men vi börjar ju bli vana vid dessa.

Väntar på min nya K-5 som kommer när resten av beställningen är komplett, grymt sugen på att be CyberP skicka kameran och delleverera resten senare, men K20D´n levererar riktigt bra bilder fortfarande så jag kan vänta en vecka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar