Annons

Köra bildbehandlingspogram från USB-minne?

Produkter
(logga in för att koppla)

deez

Avslutat medlemskap
Hejsan

Jag tänkte höra om någon vet ifall det finns något enklare bildbehandlingsprogram som man kan köra direkt från ett usb-minne på vilken dator som helst?

Ska iväg på semester snart och det vore rätt kul om man kunde dra med sig ett program så man kan skala om lite bilder och sådär och maila hem till nära och kära, oavsett om internetcafén och så har något lämpligt program.

Det brukar ju vara lite problematiskt att flytta installerade program på pc.. ;)
 
Hej Kenny!

Jag kan upplysa dig om att Paint Shop Pro 7.04 funkade utmärkt att köra från en gammal hårddisk jag hade liggande. Detta trots nyinstallerat windows XP och inga senare eller tidigare produkter från företaget bakom programmet installerade.

Programkatalogen innehåller knappt 45 MB, men bör kunna rensas på ca 10 MB i form av diverse lull-lull som inte har med semesterbildbehandling att göra.

Med vänlig hälsning,

Martin S
 
Tackar tackar

Kanske får testa det då.. 45 meg är inga problem, kan ju använda ett 256mb minne eller så ..
 
På mac hade det inte varit några problem, hm...

Hur är det med Iview media pro som finns även för PC, du kan göra en del bildredigering i det?
 
Nä, mac hade funkat smidigt, men det är inte så många internetcafén som kör med apple-produkter ;).

Egentligen behöver jag inte ha något avancerat alls, det räcker att jag kan skala om bilder till 72dpi. Jag trodde det gick i Paint, men jag tror bara den kan skala om dimensionerna på bilden men inte upplösningen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.