roggelito
Medlem
Står inför ett inköp av en digital systemkamer och tar tacksamt emot tips. Jag vet mycket lite om teknik och optik, målet är att lära mig mer. Har även kunder som efterfrågar bild till de texter jag säljer (frilansjournalist), så bilderna bör hålla för dags- och månadspress.
KAMERAHUS
Har tittat lite på Canon EOS 300D och Nikon D70 efter att ha blivit rekommenderad dessa av en professionell fotovän. Ungefär den prisklassen och prestandan verkar rimlig för mig. Vidgade själv vyerna till även Canon D60 och D10. Fler alternativ eller kommentarer?
OBJEKTIV
Har inte så mycket pengar att lägga på en gång, så jag tänkte köpa ett allroundobjektiv till att börja med. Vad ska jag leta efter?
ANDRA TILLBEHÖR
Vad behöver jag? Minneskort, javisst. Något annat?
Som sagt, väldigt tacksam för svar!
KAMERAHUS
Har tittat lite på Canon EOS 300D och Nikon D70 efter att ha blivit rekommenderad dessa av en professionell fotovän. Ungefär den prisklassen och prestandan verkar rimlig för mig. Vidgade själv vyerna till även Canon D60 och D10. Fler alternativ eller kommentarer?
OBJEKTIV
Har inte så mycket pengar att lägga på en gång, så jag tänkte köpa ett allroundobjektiv till att börja med. Vad ska jag leta efter?
ANDRA TILLBEHÖR
Vad behöver jag? Minneskort, javisst. Något annat?
Som sagt, väldigt tacksam för svar!