Annons

Köpt Lightroom 4 från adobe - råkade ta fel språk

Produkter
(logga in för att koppla)

rispalt

Aktiv medlem
Kunde inte motstå längre... Stor fan & användare av lightroom:)

Men... jag råkade beställa Svenska versionen... Kan man ändra/konfigurera att använda Engelska (menyer etc) ? Misstänker det, men hittar inget sådant i nuvarande lightroom 3 version. (Jag kör på MAC).

Annars blir det att jaga Adobe imorgon......

Mvh

Man får ju frågan när man installerar vilket språk man vill ha. Går det att köpa fel språk?

Och det är 30 dagars öppet köp.

Kunde inte motstå längre... Stor fan & användare av lightroom:)

Men... jag råkade beställa Svenska versionen... Kan man ändra/konfigurera att använda Engelska (menyer etc) ? Misstänker det, men hittar inget sådant i nuvarande lightroom 3 version. (Jag kör på MAC).

Annars blir det att jaga Adobe imorgon......

Mvh
På 30dagars versionen kunde man välja språk själv: Lightroom -> Inställningar och sen under första fliken väljer du språk i en rull-lista

EDIT: Jag använder Mac

Oavsett vilken version du köper så är det samma installation och alla språken ingår.

Språkvalet kan man göra vid installation eller så kan man som Jens säger ändra inne i programmet efter installation genom att gå till Edit-Prefences.

Detta gäller i alla fall Windows versionen.

okki - tack då är det bara att vänta på paketet:)
Blev dock lite lessen då många rapporterar att 4 går uppenbart trögare än 3, hoppas på att det blir bättre efter ngn uppdatering.

okki - tack då är det bara att vänta på paketet:)
Blev dock lite lessen då många rapporterar att 4 går uppenbart trögare än 3, hoppas på att det blir bättre efter ngn uppdatering.

Det går snabbare att ladda ner programmet direkt från Adobe om man inte orkar vänta på paket. ;-)
Alternativt ladda 30 dagarsversionen, som är samma förutom att den slutar fungera efter 30 dagar om man inte köper serienumret innan.

Paketet kom idag. Mycket luft i det paketet - man borde ha laddat på nätet.
LR 4, ingen revolution men gav faktiskt ett bättre resultat på några bilder tagna under extremt dåliga förhållanden. Att skapa bildbok lockar, vill gjärna få några större event på pränt. Ogillar knytningen till "Blurb", osäker på kvaliten på pdf. Gillar de nya reglagen, mer logiskt.
Summa summarum, ingen milestone men aningen bättre och därmed riktigt bra! :)

PS: Jaa språket det var försåss inget problem, undar varför de överhuvidtaget frågar när man beställer. DS.

Det var samma sak när jag köpte CS4 - inte så stor vits med den boxade versionen (snarare krångligare eftersom man måste hålla rätt på eländet).

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto