jonsson.gbg
Avslutat medlemskap
Jag är en nybliven amatörfotograf som vid sidan av studierna har börjar intressera mig på fotografi. Tar inte många dagar innan man fattar att en ny blixt skulle bra att ha
Nu är ju mitt problem att jag inte vet vilken jag borde ha. Jag har som sagt en a-330. Det finns så många från Sony, Sigma och Metz. Får känslan att man får mer för pengarna hos Sigma och Metz men har egentligen inte belägg för det. Vilken blixt skulle du rekommendera? Har listat några kompatibla blixtar nedanför. Verkligen tacksam. Jag vill kunna vinkla blixten åt olika håll och gärna kunna använda den trådlöst.
HVL-F36AM. Utesluten. Går ju inte att rikta blixten!?
Metz 44
Metz 48
HVL-42AM
Sigma EF-530
Sigma EF-610
Nu är ju mitt problem att jag inte vet vilken jag borde ha. Jag har som sagt en a-330. Det finns så många från Sony, Sigma och Metz. Får känslan att man får mer för pengarna hos Sigma och Metz men har egentligen inte belägg för det. Vilken blixt skulle du rekommendera? Har listat några kompatibla blixtar nedanför. Verkligen tacksam. Jag vill kunna vinkla blixten åt olika håll och gärna kunna använda den trådlöst.
HVL-F36AM. Utesluten. Går ju inte att rikta blixten!?
Metz 44
Metz 48
HVL-42AM
Sigma EF-530
Sigma EF-610