Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpar/Säljar omdömen

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocke Ww

Aktiv medlem
I flera av de forum där jag brukar vara inne på finns det så kallade omdömen för affärsuppgörelser, där köpare och säljare kan lämna omdömen om varandra.
Varför finns det inget sådant på Fotosidan.se, tänk vad smidigt det vore att kunna se redan i början av en affärs fundering hur motparten har reagerat.

I dags läge är man ju rätt skraj för att t ex. betala i förskott eller skicka prylarna för betalningen är insatt på kontot. Hade vi en en omdömes lista så skulle detta förenkla tillvaron för många oroliga själar. Själ har jag bara positiva erfarenheter av folk på Fotosidan. Blocket, Tradera mf. Men det är ju också för att man har en bra mag känsla och lite finger känsla.
Men den dagen då man kanske är lite för blåöggd kommer närmare, så känns det i varje fall med den attityden på vissa säljare/annonser. Jag vill bara skriva till de säljare som jag har köpt prylar av så finns det inget att klaga på tvärt om enbart positiva omdömen.
 
I flera av de forum där jag brukar vara inne på finns det så kallade omdömen för affärsuppgörelser, där köpare och säljare kan lämna omdömen om varandra.
Varför finns det inget sådant på Fotosidan.se, tänk vad smidigt det vore att kunna se redan i början av en affärs fundering hur motparten har reagerat.

I dags läge är man ju rätt skraj för att t ex. betala i förskott eller skicka prylarna för betalningen är insatt på kontot. Hade vi en en omdömes lista så skulle detta förenkla tillvaron för många oroliga själar. Själ har jag bara positiva erfarenheter av folk på Fotosidan. Blocket, Tradera mf. Men det är ju också för att man har en bra mag känsla och lite finger känsla.
Men den dagen då man kanske är lite för blåöggd kommer närmare, så känns det i varje fall med den attityden på vissa säljare/annonser. Jag vill bara skriva till de säljare som jag har köpt prylar av så finns det inget att klaga på tvärt om enbart positiva omdömen.

Smart. Men något man kan göra är att kolla om säljaren har varit aktiv på hemsidan. Är det en person som har varit medlem i flera år, lagt upp bilder och har haft annonser förut - antagligen en trovärdig säljare.
 
Jo vist kan man kolla upp det mesta. Men det underlättar mycket om det finns en ömdömes beskrivning i forumet. nu vet inte jag om det är tekniskt möjligt med våran forumsmotor.
Jag kan bar säga att det underlättar om man vet hur motpartern har sköts sina affärer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.