Bee
Aktiv medlem
Jag har fått förfrågan om att köpa en av mina bilder och vet inte hur mycket jag ska ta betalt för den. Bilden är tänkt att användas i kundens logotype, marknadsföring, visitkort, hemsida. Hon vill ha rättigheterna till bilden. Jag säljer själv bilden i form av gratulationskort och håller även på att ta fram en t-shirt. Jag har också tänkt använda bilden i andra sammanhang.
Jag är väldigt rådvill och vet inte riktigt hur mycket jag ska ta betalt. Köpa loss bilden helt är inte att tänka på utan i sådana fall får det bli "delad vårdnad". Jag äger bilden men att hon får använda den.
Men hur mycket ska jag ta? Hittar inget bra alternativ i BLFs prislista. Där är det mest enstaka tillfällen.
Hon har ett företag inom hundfrisering och kände direkt att just den här bilden är som klippt och skuren för hennes företag
Tack på förhand!
Bee
Jag är väldigt rådvill och vet inte riktigt hur mycket jag ska ta betalt. Köpa loss bilden helt är inte att tänka på utan i sådana fall får det bli "delad vårdnad". Jag äger bilden men att hon får använda den.
Men hur mycket ska jag ta? Hittar inget bra alternativ i BLFs prislista. Där är det mest enstaka tillfällen.
Hon har ett företag inom hundfrisering och kände direkt att just den här bilden är som klippt och skuren för hennes företag
Tack på förhand!
Bee