Annons

Köpa Photoshop på skiva?

Produkter
(logga in för att koppla)

ankarback

Aktiv medlem
Någon här som vet om det fortfarande går att köpa Photoshop på skiva? Vet att man måste betala en månadsavgift för uppdateringar men går det alltså att få tag i en skiva med programmet som man installerar i datorn?
Bor på landet och har ADSL-uppkoppling som inte klarar att köra något molnbaserat program över internet.

Har kollat en massa och sökt på Adobes hemsida en hel massa men hur jag än gör så kommer jag bara till en sida som kräver att man har ett Creative Cloud ID för att kunna fortsätta. Det är den molnbaserade versionen jag inte vill ha...

Kanske något tips om nån butik som är duktig på detta och kan hjälpa till? Verkar som om Adobe kör all försäljning själva via webben numera.

Det där har du missförstått, under inverkan av Adobes missvisande namnsättning. Programmen körs inte i något moln, utan de körs lokalt. Däremot så ringer de hem för att kontrollera att du har rätt att köra dem (dvs betalar). Sedan kanske det tar en halv evighet att få hem dem om du har en långsam uppkoppling, men det är en annan historia.

Någon här som vet om det fortfarande går att köpa Photoshop på skiva? Vet att man måste betala en månadsavgift för uppdateringar men går det alltså att få tag i en skiva med programmet som man installerar i datorn?
Bor på landet och har ADSL-uppkoppling som inte klarar att köra något molnbaserat program över internet.

Har kollat en massa och sökt på Adobes hemsida en hel massa men hur jag än gör så kommer jag bara till en sida som kräver att man har ett Creative Cloud ID för att kunna fortsätta. Det är den molnbaserade versionen jag inte vill ha...

Kanske något tips om nån butik som är duktig på detta och kan hjälpa till? Verkar som om Adobe kör all försäljning själva via webben numera.

Denna länken bör fungera:

http://www.adobe.com/se/products/catalog/software._sl_id-contentfilter_sl_catalog_sl_software_sl_photoshopelements.html

De gömmer köpalternativen så att man inte ska hitta dem. Du får visserligen ladda ner programmet men det är ingen molntjänst.

Denna länken bör fungera:

http://www.adobe.com/se/products/catalog/software._sl_id-contentfilter_sl_catalog_sl_software_sl_photoshopelements.html

De gömmer köpalternativen så att man inte ska hitta dem. Du får visserligen ladda ner programmet men det är ingen molntjänst.

Photoshop Elements är inte svårt att beställa hem på skiva från en vanlig återförsäljare. Man får väl förmoda att det därför inte är detta program som avses, utan CC.

Det går inte att köpa Photoshop på skiva längre. Man betalar numera per månad och kostnaden är beroende av vilket paket man väljer. Väljer man som privatperson det billigaste paketet ingår Photoshop och Lightroom. Då kostar det 107,50 kr/månad. Är inga problem om du har ADSL, programmen körs lokalt i datorn och det är bara vid installation och uppgraderingar som du behöver ladda ner några filer. Jag har själv paketet som heter "Fotografi", alltså det enklaste och för mig räcker det alldeles utmärkt. Alla uppgradering är gratis vilket är en stor fördel gentemot det gamla systemet där man köpte en version sen fick man betala för varje uppgradering.

Kolla in denna länk: https://creative.adobe.com/sv/plans?promoid=P3KMQZ9Y&mv=other&store_code=se

Mvh / Niclas

Photoshop Elements är inte svårt att beställa hem på skiva från en vanlig återförsäljare. Man får väl förmoda att det därför inte är detta program som avses, utan CC.

Jag tolkade det som att det var Photoshop utan månadsavgift som önskades.

I så fall går den att köpa för en engångssumma och ladda ner på länken jag skrev ovan. Går också att köpa på skiva, t ex här:

https://www.dustinhome.se/product/5010883695/photoshop-elements-14-win-svensk-box

Med reservation för att om man köper skivan så måste man ändå ladda ner vissa delar:

Internetanslutning krävs för aktivering av produkten samt för nedladdning av innehåll.

Jag tolkade det som att det var Photoshop utan månadsavgift som önskades.

I så fall går den att köpa för en engångssumma och ladda ner på länken jag skrev ovan. Går också att köpa på skiva, t ex här:

https://www.dustinhome.se/product/5010883695/photoshop-elements-14-win-svensk-box

Med reservation för att om man köper skivan så måste man ändå ladda ner vissa delar:

Photoshop och Photoshop Elements är två skilda saker. Du länkar till Elements.

Det skall gå att köpa PS CS6 men den saknar en del nya funktioner jämfört med CC.
Kontakta Adobes support, de borde kunna hjälpa dig.
Annars är det Dustin/B&H eller ngn liknande.
Var bara beredd på att öppna plånboken STORT.

Det blir nog betydligt billigare om du försöker köpa en Photoshop CS6 begagnad. Det måste finnas många som har köpeversionen av CS6 till ingen nytta när de prenumererar på Photoshop CC.

https://helpx.adobe.com/x-productkb/policy-pricing/transfer-product-license.html?sdid=XT3PH8LV

Tack för alla tips. För att förtydliga det hela. Det är Photoshop CC jag menar, inte elements. Jag har Photoshop CS6 nu men funderar på att uppgradera det.
Frågan var om det går att skaffa programmet utan att gå med i molntjänsten men det verkar alltså inte så.
Om man laddar ner programmet och sen kör det lokalt så fungerar det ju även på en dålig uppkoppling så då skulle jag kunna använda det.

Nej nej, det är lugnt.
CS6 CC osv ligger alla på DIN dator.
CC är bara ett hittepånamn av marknadsförare.
Däremot kommer CC att via nätet koppla upp sig mot Adobe för att kolla om du betalat prenumerationen.

Ok, tack för svar. Det är ju lite dumt att kalla programmet för Creative Cloud om det inte är molnbaserat tycker jag. Väldigt förvirrande när man dessutom måste skaffa ett "moln-ID" för att kunna köpa det på Adobes hemsida.

Gillar inte program som man laddar ner för det blir ju ett himla strul om/när man byter dator. Har man programmet på en skiva är det bara att ladda in. Ska man ladda ner det igen måste man bevisa på något sätt att man redan köpt det.
Har inte bestämt mig om jag ska fortsätta med CS6 eller uppgradera ännu.

Det är inga konstigheter on man måste installera om Photoshop CC. Bara att logga in på Adobe Cloud och sen starta installationen. . Visst, det tar en stund om man jämfört med en CD-installation.

Niclas

Gillar inte program som man laddar ner för det blir ju ett himla strul om/när man byter dator. Har man programmet på en skiva är det bara att ladda in. Ska man ladda ner det igen måste man bevisa på något sätt att man redan köpt det.
Har inte bestämt mig om jag ska fortsätta med CS6 eller uppgradera ännu.
Bara att logga in och installera.

Om du är ute efter de nya funktionerna i Adobe Camera Raw så måste du uppgradera till CC, men är det Photoshop i sig är det tveksamt vad du vinner. Kolla vilka funktioner som kommit sedan CS6 och avgör om du behöver dem. Jag har både CS6 och CC på min dator och för bildbehandlingsändamål kvittar det mig vilket av dem jag startar.

Tack, det var bra info. Behöver egentligen inte uppgradera camera raw just nu. Det funkar till dom kameror jag har. Dock så behövs det ju om man köper ny kamera framöver.

Faktum är att så länge man betalar en prenumeration så är det mycket smidigare.
Kom ihåg ditt inlogg till Adobe så är det bara att köra på.
Du kan ladda ner det på hur många datorer du vill, det finns ingen gräns.
Men du kan bara vara inloggad på 2 samtidigt. Så det är bara att logga ut och in på nästa dator.

Faktum är att så länge man betalar en prenumeration så är det mycket smidigare.
Kom ihåg ditt inlogg till Adobe så är det bara att köra på.
Du kan ladda ner det på hur många datorer du vill, det finns ingen gräns.
Men du kan bara vara inloggad på 2 samtidigt. Så det är bara att logga ut och in på nästa dator.

Jaha, det låter ju faktiskt riktigt smidigt. Synd att Adobe inte har sån här info lätt tillgänglig på hemsidan. Kan ju inte bara vara jag som undrar om systemet. Har letat som sjutton men inte hittat något.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar