Annons

Köpa Photoshop från England?

Produkter
(logga in för att koppla)

ldn99

Aktiv medlem
Amazon.co.uk säljer Photoshop CS5 för £640 dvs strax under 7000 kr. I Sverige kostar den som minst strax över 8000. Någon som vet om det är några problem med registrering i Sverige eller dylikt. Det skall inte vara det eftersom varor köpta inom EU skall vara fritt rörliga inom EU. Photoshop för den Nordamerikanska marknaden går ju däremot inte att registrera i Sverige.

Amazon.co.uk säljer Photoshop CS5 för £640 dvs strax under 7000 kr. I Sverige kostar den som minst strax över 8000. Någon som vet om det är några problem med registrering i Sverige eller dylikt. Det skall inte vara det eftersom varor köpta inom EU skall vara fritt rörliga inom EU. Photoshop för den Nordamerikanska marknaden går ju däremot inte att registrera i Sverige.

Varför skulle det vara problem?, men 640GBP är väl ca 7200SEK, sen får du väl lägga på frakt (om du inte laddar ner den)

Tänk på att vid köp från Amazon kommer momsen att räknas om från den brittiska till den svenska (vilket du ser när du är i sista stegen vid betalningen).

Ett tipps, som student på en högskola eller universitet kan man köpa Photoshop till rabatterade priser. Erbjudandet gäller oavsett vad man läser för kurs... Och nu är det gratis att studera (man behöver inte vara medlem i en studentkår).

Läs mer här:

-- Nicke

Tänk på att vid köp från Amazon kommer momsen att räknas om från den brittiska till den svenska (vilket du ser när du är i sista stegen vid betalningen).
-- Nicke

£640 är efter omräkning till svensk moms, med engelsk kostar den £602. Frakten är fri med "Supersaver"

CS5 finns för $699 från Adobe Store. Jag köpte min första version, CS2, just från Adobe Store.på Irland. Av någon anledning "glömde" de att lägga på momsen, så jag tjänade några tusen kronor. ;-)

CS5 finns för $699 från Adobe Store. Jag köpte min första version, CS2, just från Adobe Store.på Irland. Av någon anledning "glömde" de att lägga på momsen, så jag tjänade några tusen kronor. ;-)

Nuförtiden går det överhuvudtaget inte att handla från någon annan Adobe store än Sverige om kreditkortet är registrerat i Sverige.

Nuförtiden går det överhuvudtaget inte att handla från någon annan Adobe store än Sverige om kreditkortet är registrerat i Sverige.
Så är det, men det är inte samma sak som att Adobeprodukter från andra regioner inte skulle gå att aktivera i Sverige. Att Adobe styr priser och försäljningsvolymer till olika regioner är inget konstigt, så brukar globala företag agera. Försäljningschefen i Norden har sin bonus att tänka på...

Då kanske man som icke student, kan fråga någon student att "langa" åt mig. Då kan ju "langaren" få en slant för besväret :)

Om du ändå ska köra en piratversion så blir det ju ännu billigare att ladda hem en demo från Adobe och använda ett piratserienummer. Exakt lika lagligt som att använda en studentlicens om man inte är student.

Om du ändå ska köra en piratversion så blir det ju ännu billigare att ladda hem en demo från Adobe och använda ett piratserienummer. Exakt lika lagligt som att använda en studentlicens om man inte är student.

Nja, inte riktigt.

En studentlicens kan man uppgradera, när nästa version kommer. Och en studentlicens är ju trots allt en laglig licens. Man kan ju tex be sonen köpa programmet.

Eller köpa programmet åt sin son ;-)
Alla lärare kan också köpa samma studentlicens.
Det står dessutom inger på Adobes hemsida om att bara studenter får bruka programmet.
Restriktionen gäller baa själva köpet (så vitt jag kan se).
// Mats W

Eller köpa programmet åt sin son ;-)
Alla lärare kan också köpa samma studentlicens.
Det står dessutom inger på Adobes hemsida om att bara studenter får bruka programmet.
Restriktionen gäller baa själva köpet (så vitt jag kan se).
// Mats W

Här finns en, som jag kan bedöma det, heltäckande beskrivning över hur det funkar, priser och vem som får köpa vad o.s.v.
http://www.moderskeppet.se/omstudentpris.php

Fick mitt CS5 drygt en vecka efter beställning från Amazon.co.uk. Installerade och registrerade utan några problem. Med £640 inkl svensk moms och fri frakt blev "förtjänsten" drygt 1000 kr mot det billigaste jag sett i Sverige.

Jo, visst gör det! men man måste ha en adress i landet i fråga. Jag registerade mig på adressen för en känd musikskola i LA där många svenskar går. Sen var det inga problem att köpa till USA-pris med svenskt kontokort!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto