Annons

Köpa och sälja begagnat

Produkter
(logga in för att koppla)

Boris W

Ny medlem
Hej,jag har en tid funderat på att köpa och sälja.Det är allt som offtast svårt att göra affär om man sitter i Ystad och har hittat ett objekt i Kiruna.Möjligt att jag inte följt debbatten,så det kanska finns ett fungerande system.

Jag har nappat på et d70-hus, hur göra ?
Jag vill inte ta det mot postförskott 7-8 tusen.
Och sedan få en tom kartong.Gått på en sådan mina förut ! !

Trevlig helg/hälsningar Boris W
(ber om nåd för ev.stavfel ds).

Utmärkt

Tack för ett gott råd,det här ser ut att vara vattentätt för båda parter .Mycket bra.

En god och trevlig helg önskas.
Boris W

En annan lösning som kan funka är ju om du har en bekant i närheten av Kiruna eller om motparten har en bekant i dina trakter. Då är det ju bara att skicka pengar/prylar till sin kompis och att man sedan möts för att göra upp affären. Dessutom får du ju då se prylarna innan du bestämmer dig.

Själv tycker jag att det kan vara värt besväret att köra 10-15 mil om det är en större affär det handlar om.

/Arne

Jag har använt mig av internetgirot.se både som köpare och säljare, har fungerat riktigt bra. Köparen får se på varan innan denne verifierar köpet, och säljaren vet med sig att pengarna finns överförda till mellanhandens konto och blir tillgängliga så fort köpet är ok.

Jag har både handlat och köpt rätt mycket här på fotosidan. Har aldrig blivit lurad. Försöker att kolla upp personen om den är aktiv på sidan, ringa och prata, värdera priset. Är priset för lågt är är jag försiktig, avstår hellre en affär än chansar.

Du kommer långt med sunt förnuft och försiktighet.

Jan

Så som jag uppfattar det är Internetgirot.se inte speciellt bra ur säljarens synvinkel. Det är bara för köparen att säga att det låg en sten i paketet och då ser säljaren aldrig röken av pengarna sen. Vad tror ni andra?

/ola

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto