Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa nya PhotoshopCS6 när jag har Elements 10?

Produkter
(logga in för att koppla)

tender7

Aktiv medlem
Hej till alla ni duktiga photoshop användare och alla ni som vet och har dessa värderfulla erfarenheter!

  • Har jobbat med enkla Elements 10.

Nu har en uppgradering gjorts till Elements 11 och en ny version av Elements finns alltså att köpa som uppgradering.

MEN -
nu har jag fått ett erbjudande om:

att köpa en fullversion av Adobe Photoshop CS6 Extended
fast det kostar ju några goda tusingar i alla fall -

OCH DÄRFÖR

om man inte har en PhotoshopCSX

hur mycket BÄTTRE blir det med den nyaste CS6?

(Plåtar uteslutande fulla RAW)

Vore kul att få ta del av era erfarenheter hur ni ser på dessa två versioner Elements 10 (11) vs CS6?

Må väl!

//C
 
Jag har CS5 vilket används mycket sparsamt numera. Det mesta görs i Lightroom. Rekommenderar PS Elements 11 och Lightroom om du inte har väldigt speciella intressen för att utnyttja potentialen i CS6.

Lightroom ca 1200 spänn.
 
Tack Per (Leaflet)! Undrar om nya Lightroom 4 har mera än LR version 3?

Jag har CS5 vilket används mycket sparsamt numera. Det mesta görs i Lightroom. Rekommenderar PS Elements 11 och Lightroom om du inte har väldigt speciella intressen för att utnyttja potentialen i CS6.

Lightroom ca 1200 spänn.


Hej och stort TACK till dig Per (Leaflet)!

Undrar om nya Lightroom 4 har mera än LR version 3?

Skulle kunna få en Lightroom version 3, för bra pris -
MEN igen nu har även LR version 4 kommit och kanske den är värd att satsa på istället för den äldre version 3 av Lightroom?

Vore kul att veta VAD som gör version LR4 BÄTTRE ?, jämfört med vad som version LR3:an redan kan göra och har?

/C
 
Vore kul att veta VAD som gör version LR4 BÄTTRE ?, jämfört med vad som version LR3:an redan kan göra och har?

/C
Nya Camera RAW-motorn (Process 2012). Enklare att hantera och med synbart bättre resultat!

Dessutom kommer nya kameror inte att stödjas av LR 3 som har en äldre RAW-motor.

Enkelt val… ;-)

Hälsningar,

Joachim
 
Lr 4 har soft proofing och rgb kurvor. Och för egen del hade jag problem med visningen jpgbilder vid sidan om raw pga en missad inställning vid importen. Lyckades aldrig få ordning på det i 3.an men det löste sig själv vid uppgraderingen till Lr4.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.