Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Nikonobjektiv på Tokyos flygplats?

Produkter
(logga in för att koppla)

perfrej

Medlem
Hej alla, och god fortsättning.

Fotar mycket med min nya 70-200 VRII och skulle gärna vilja bli av med 17-55:an i förberedelse för D3S så småningom. Nu skall jag passera Tokyo på väg till Antarktis och undrar om någon köpt Nikon-grejor där. Hur är priserna egentligen. Är Frankfurt kanske ett bättre val? Jag skulle gärna ta hem en vidvinkelzoom med Nano-coating eller nå't.

Hepp!

/p

Det är visserligen ett tag sedan jag var i Tokyo senast, men rent generellt brukar flygplatsbutiker inte höra till de billigare ställena att handla kapitalvaror.

Man får inte fråga när/var/hur du ska till Antarktis?

Vi kanske ses, jag håller till på Amundsen-Scott base på Sydpolen för tillfället :)

Ska du dit som turist eller med på ett forskningsprojekt eller liknande?

Om du ska jobba där, för Amerikanarna, kan du antagligen beställa det du vill ha via nätet från USA, t.ex. Adorama eller B&H photovideo. Det är rätt billigt, frakten kommer nog att ligga på ca $50 eller så, men priserna är låga!

Jag har själv en D300s på väg hit från Adorama.

Vill du inte ha din 17-55 kan du ju lämna av den här om du har vägarna förbi :)

Ska du dit som turist eller med på ett forskningsprojekt eller liknande?

Om du ska jobba där, för Amerikanarna, kan du antagligen beställa det du vill ha via nätet från USA, t.ex. Adorama eller B&H photovideo. Det är rätt billigt, frakten kommer nog att ligga på ca $50 eller så, men priserna är låga!

Jag har själv en D300s på väg hit från Adorama.

Vill du inte ha din 17-55 kan du ju lämna av den här om du har vägarna förbi :)

Haha! Kul. Jag flyger via Tokyo och Cristchurch, sedan antingen Hercules eller C17 till McMurdo där svenska Oden ligger och väntar. Sedan tar vi kustvägen genom isen och forskar lite och avslutar i Punta Arenas.

Jag håller på att försöka få en snabbtitt på polen genom att följa med en Hercules på bränsleleverans, men chanserna är inte över 50 procent för det projektet.

B&H-idén är ju lysande, men vad är det för leveranstider då? Förhoppningsvis skall jag till staterna i juni och då kan jag postorderbeställa ett till en adress i landet.

Ska du övervintra eller får du åka hem? Ice Cube, eller?

/p

Haha! Kul. Jag flyger via Tokyo och Cristchurch, sedan antingen Hercules eller C17 till McMurdo där svenska Oden ligger och väntar. Sedan tar vi kustvägen genom isen och forskar lite och avslutar i Punta Arenas.

Jag håller på att försöka få en snabbtitt på polen genom att följa med en Hercules på bränsleleverans, men chanserna är inte över 50 procent för det projektet.

B&H-idén är ju lysande, men vad är det för leveranstider då? Förhoppningsvis skall jag till staterna i juni och då kan jag postorderbeställa ett till en adress i landet.

Ska du övervintra eller får du åka hem? Ice Cube, eller?

/p
Då får du hälsa Sven, han ska med på Oden i år eller?

Leveranstiderna ligger på mellan 10 dagar (rekordsnabbt) och sex veckor (osannolikt långsamt) jag räknar med att under tre veckor är bra. Antar att det kan bli rätt komplicerat för din del om du ska resa runt, eller har ni postleveranser ombord?

Japp, IceCube för min del, och jag åker definitivt hem över vintern :)

Vad ska du göra ombord?

Hoppas du får åka Herc till polen då! Men framför allt hoppas jag du slipper flyga Herc från Christchurch till McM ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar