Annons

Köpa lenscoat, var?

Produkter
(logga in för att koppla)

foto totto

Aktiv medlem
Hallå. Jag har tänkt köpa ett lenscoat till mitt tele och undrar var man kan få tag i det? Är intresserad av Realtree varianten och varken Cyberphoto eller Scandinavianphoto verkar ha den.

Någon som vet var man kan få tag i det?

Kan väl passa på och fråga om det hjälper också? Ni som har köpt lenscoat, är ni nöjda med ert köp?

Foto Totto skrev:
Vilka övriga avgifter tillkom? VAT (moms?) och frakt eller? Det är väl ingen tull inom EU?
Vid handel inom EU betalar man normalt den lokala momsen (hos försäljaren) och ingen tull. Brittisk VAT borde vara inräknad i de priser en brittisk webbshop uppger.

Foto Totto skrev:
Om man köper ett neopren skydd från dem (http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/lens_hood_covers.htm)
ingår då skydd för motljus skyddet?

Ja.

Foto Totto skrev:
Såg att man kunde köpa det separat?

Det var så jag började, sedan tog jag kontakt med honom (mycket trevlig att göra affärer med), och han tillverkade snabbt skydd för resten av objektivet.

Foto Totto skrev:
Hur var dem att handla med? Vilka övriga avgifter tillkom? VAT (moms?) och frakt eller? Det är väl ingen tull inom EU?

Jag kan helt klart rekommendera att handla med honom. Det enda som tillkommer är frakten (som du ser när du varorna i kundkorgen.

-- Nicke

Beställde från wildlifewatchingsupplies i juni och fick paketet 3-4 dagar senare.

Allt fungerade klockrent och jag kan verkligen rekommendera att handla därifrån, kanontrevliga att ha att göra med! Och lenscoaten sitter och fungerar fint!! Total priset blev ca 430kr har jag för mig, jämfört med 1000kr att köpa den i sverige!!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto