Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

zegadex

Ny medlem
Hejsan!

Jag har fotat med en 350D i ett par år nu, nu känner jag att jag vill ha något bättre, tänkte därför sälja min 350D kamera med 3 objektiv, 1 vidvinkel (sigma), objektivet som kom med kameran och en telemakro tamron. Jag undrar om allt det är värt en Canon 40D?
I så fall varför och om inte så vill jag gärna veta vilken kamera är värt det jag säljer eller en bra uppdatering från 350D.

Tack så mycket!

/D

Vad är det du saknar i din 350D som du tror att en 40D kommer ge dig?

Vad fotar du mest för motiv?

350D tar fortfarande grymt bra bilder trots marknadens alla nya uppdaterade kameror...

Att byta från 350D till 40D är ett rejält lyft -- själv tycker jag den största skillnaden är den mycket bättre sökaren och AF i 40D. Helt enkelt mycket trevligare att plåta med.

Men varför du skulle sälja alla dina objektiv förstår jag inte. De funkar ju (minst) lika bra på 40D. Och var jag i din situation skulle jag nog behålla 350D också -- du lär ju inte få så mycket betalt för huset och det är alltid trevligt att ha ett andra kamerahus.

Vad är det du saknar i din 350D som du tror att en 40D kommer ge dig?

Vad fotar du mest för motiv?

350D tar fortfarande grymt bra bilder trots marknadens alla nya uppdaterade kameror...

Jag fotar i princip det mesta faktiskt, fotar väldigt mycket på jobbet också, och oftast är människor då, men jag själv fotar mycket natur, detaljer och himmel :D.

jag har snabbtestat 40D och HELA känslan var en utveckling känns det som från att hålla kameran till ljudet, därför känns en bra uppdatering.

Jag har dock inte sett bilderna på datorn eller redigerat dem i efterhand, därför ville jag ha lite tips.

Att byta från 350D till 40D är ett rejält lyft -- själv tycker jag den största skillnaden är den mycket bättre sökaren och AF i 40D. Helt enkelt mycket trevligare att plåta med.

Men varför du skulle sälja alla dina objektiv förstår jag inte. De funkar ju (minst) lika bra på 40D. Och var jag i din situation skulle jag nog behålla 350D också -- du lär ju inte få så mycket betalt för huset och det är alltid trevligt att ha ett andra kamerahus.

Sant att jag inte behöver sälja alla mina objektiv, det är sant, men sen är det att jag säljer kameran pga pengar.. annars skulle jag ej sälja den så klart.

När jag fotade med 40D så kändes skillnaden direkt. Men det betyder inte att 350D är dålig för det.. hmmm osäker fortfarande.. hehe

Tack iaf!

Vad tänkte du plåta med för objektiv om du säljer de du har? Kitobjektivet som ska följa med nya kameran?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto