Annons

Köpa kamera utomlands?

Produkter
(logga in för att koppla)

N.Y.M.A.N

Ny medlem
Hej alla!

Min Sambo och hennes Moster är på semester i/på kanarieöarna.

Jag undrar vad ni tror om att handla en kamera i/på kanarieöarna?
Jag ska ha en Nikon D700
Priset är ungefär detsamma i alla butiker dom har varit i, d.v.s. billigare än Sveja

Är det säkert att handla? Risk för kopior? Man vill ju inte bli blåst på sina pengar! samt, hur é det med garanti? kommer den att gälla här hemma?

Tacksam för snabba svar!

M.v.h Nyman

kopior är det nog inte någon större risk med men om du vill ha garanti o sverige så måste kameran vara importerad ov nikon eu i erat fall så borde det finnas med en gul lapp som är märkt nikon espana då har du 1 år garanti inom EU om den är grå importerad så så är du hänvisad till försäljaren

OK!

Tack för svaret....

(Heliflyer..? Jag flyger själv AVANT Aurora, T-rex, MA och dyl...

Vad flyger du?)

Har varit inne på helifoto ett ganska bra tag nu! och för tillfället snöat in på 360° panorama...

/Nyman

ja häftigt är avanten fin den som alla väntat på i 2år utan att den dykt upp.
Jag skulle vilja ha en trex 700
jag har även kört raptor 50 och concept 30 som jag började med för 15 år sen ungefär.
Jag har en D300 köpt i Uk och det ende som du möjligt vis behöver byta om du köper kameran där är kabeln till laddaren jag vet inte vad dom kör med för uttag där men jag fick byta på min.

Gul lapp?

kopior är det nog inte någon större risk med men om du vill ha garanti o sverige så måste kameran vara importerad ov nikon eu i erat fall så borde det finnas med en gul lapp som är märkt nikon espana då har du 1 år garanti inom EU om den är grå importerad så så är du hänvisad till försäljaren

Den där gula lappen, innebär den att man kan laga kameran gartis om det är funktions fel som man själv inte är orsaken till? Eller vad exakt innebär den?

Jag är inte helt säker, men är inte de kanariska öarna som Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzarote och Teneriffa utanför EU, trots att dom tillhör Spanien? Tror att dom jämförs med kanalöarna, men det troliga är väl att kameror säljs med EU garanti iaf.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto