Annons

Köpa kamera utomlands

Produkter
(logga in för att koppla)

fransgustav

Ny medlem
Tänker köpa en Canon 7D med 15-85 optik. Hittade väldigt olika priser.
www.globalmediapro.com tar 14.000 kr för detta och t ex MediaMarkt ca 19.000. Kan det vara så att 14.000 är utan moms? Försökte få kontakt med firman via deras hemsida, men då måste man tydligen ha lagt en order för att det ska lyckas. Underligt tycker jag. Någon som känner till om det tillkommer tull eller andra avgifter vid import?
Eller kanske någon som handlat där. Jag vet inte ens i vilket land globalmediapro ligger. Men en prisskillnad på 5.000 kr verkar osannolik. Sådana marginaler har väl inte fotohandeln, eller?

Kan det vara så att 14.000 är utan moms? Försökte få kontakt med firman via deras hemsida, men då måste man tydligen ha lagt en order för att det ska lyckas. Underligt tycker jag.

Sidor utan vettig kontaktinformation och krav på direktbetalning via bank skulle i vart fall få mig att dra öronen åt mig. Är priserna "för bra" så är det oftast för bra för att vara sant. Välj istället någon mer välrenomerat företag, exempelvis i Holland där det är billigt för oss att handla från. Sök efter http://www.cameranu.nl/ här i Fotosidans forum, finns en lång tråd med framgångsrika köp.

En enkel sökning på Google "globalmediapro" och något av orden "scam" eller "fraud" ger dig massor med skäl att inte ge dem dina pengar.

Håll dig till de kända nederländska butikerna om du vill handla billigt på postorder - då är det inom EU så inga överraskningar kommer med moms eller tull, och många här har goda erfarenheter.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto