Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa kamera på plats i Holland?

Produkter
(logga in för att koppla)

abbelito

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa en kompakt digitalkamera, som samtidigt är hyfsad kapabel, nu när jag ska ut på en tågluff i Europa om mindre än två veckor. Tyvärr kom jag på detta lite väl sent så jag hinner inte beställa en och vara säker på att få den från Tyskland eller England. De kameror jag har funderat på är Panasonic Lumix DMC-TZ10 och Sony Cybershot DSC-HX5V. Främst för att jag gillar idén med att ha GPStaggade bilder från hela Europa sen.

Däremot så kostar dom ju flis i Sverige. Det landar på nära 4000 med frakt. Till skillnad från 3000 med frakt från andra Europeiska länder. Då spenderar man hellre den tusenlappen på två 8gb minneskort och ett kamerafodral.

Så min fråga är då om någon har någon uppfattning om prisläget på Elektronik (då framförallt kameror) i Holland? Vi flyger nämligen direkt till Amsterdam och börjar därifrån.
 
Jag funderar på att köpa en kompakt digitalkamera, som samtidigt är hyfsad kapabel, nu när jag ska ut på en tågluff i Europa om mindre än två veckor. Tyvärr kom jag på detta lite väl sent så jag hinner inte beställa en och vara säker på att få den från Tyskland eller England.
Om butiken har kameran på lager ska det inte vara några problem att få hem den på två veckor. Sist jag handlade från USA tog det t ex 36 timmar till min dörr.
 
Kolla www.kamera-express.nl som är Hollands största kamerabutik (åtminstone enligt deras egen reklam) med butiker i Capelle (alldeles intill Rotterdam) och nu även i Amsterdam. Priserna är konkurrenskraftiga. Frakt till Sverige kostar 20 Euro och skickas med TNT. Jag har köpt utrustning i butik men också fått hemskickat till Sverige. Snabbt och effektivt förutsatt att utrustningen finns i lager. Värt att kolla !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.