Annons

Köpa kamera i London??

Produkter
(logga in för att koppla)

Peroni

Medlem
Hej!

Jag kommer snart (cirkus 1 mån) att åka till London, och funderade då på att uppgradera mig från 350d med sigma 18-200 obj till en 450d med kitgluggen.. möjligtvis 55-250 obj också..

Nu undrade jag bara ifall man tjänar ngt på att göra det där, eller om man lika gärna kan beställa därifrån på något sätt..

Dessutom om ngn har erfarenhet på en bra och billig affär någonstans i London?? Skulle vara bra att få namn och adress isf..

Tacksam för svar!

Var i London förra veckan och besökte CALUMET på Drummond Street, finns 2 butiker till i London vad jag listat ut. (http://www.calumetphoto.co.uk/).

Kom hem med ett Canon EF 180 macro fast det inte riktigt var planerat så, hade jämfört svenska priser på från Pricerunner efter att jag funnit CALUMET, som verkade ha bra UK priser och funnit att allt jag fann intressant som kostade mindre än 5000 kr här hemma var dyrare i London.
Men det visade sig på plats att de dyrare sakerna var rejält mycket billigare. Det och väldigt trevlig personal i butik, dessutom som från butiken på Wardour Street guidade mig till Drummond Street via telefon när jag irrat bort mig garanterar att jag återkommer till dem när jag härnäst återser London eller ska handla på nätet.

Håkan

Nu undrade jag bara ifall man tjänar ngt på att göra det där, eller om man lika gärna kan beställa därifrån på något sätt..
Den enda ekonomiska fördelen är möjligen att du slipper fraktkostnad. Å andra sidan är det inte otroligt att du hittar bättre priser på webben än i fysiska butiker.

Den enda ekonomiska fördelen är möjligen att du slipper fraktkostnad. Å andra sidan är det inte otroligt att du hittar bättre priser på webben än i fysiska butiker.

Det är väl kanske inte riktigt hela sanningen... Många butiker over there skickar inte utanför Storbritannien dessvärre.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto