Annons

Köpa från England på postorder

Produkter
(logga in för att koppla)

larsthomas

Medlem
Är det någon som handlat via England på postorder. Kommer det till moms via tullen, kan man lita på firmorna. Sett att Nikon D-700 finns för ca 12000. Tacksam för råd&rön.
Larsthomas

Är det någon som handlat via England på postorder. Kommer det till moms via tullen, kan man lita på firmorna. Sett att Nikon D-700 finns för ca 12000.
Nej, så länge man handlar inom EU tillkommer varken svensk moms eller tull. (I vissa undantagsfall får man betala svensk moms istället för brittisk, men vet inte om någon kamerabutik tillämpar det.)

Precis som i Sverige finns det säkert webbutiker i England som är mindre seriösa. Om du söker lite på forumet så hittar du nog exempel på brittiska webbutiker som folk på FS använt och rekommenderat.

12 kkr låter väldigt billigt om det är inklusive brittisk moms. Man kunde åtminstone tidigare (feb-mars) köpa från Nederländerna för ca 16 kkr från seriösa företag, men ytterligare 4 kkr under det, trots att ingen ersättare presenterats och att produktionsanläggningen är skadad efter tsunamin (ingen produktion) känns inte helt trovärdigt. Man ska aldrig säga aldrig, men...

Liksom i alla andra länder finns det förstås lurendrejare. De finns i Sverige (storskandal med Kameraexperten t ex) och de finns utomlands. Inget nytt under solen.

Har handlat två gånger på Robert White Photo och kan rekommendera dem. Sakerna kom nästa dag med UPS. När det gäller moms för företag så uppger man sitt VAT-nummer och då betalas ingen moms i England eller hemma i Sverige. För privatpersoner är jag inte säker på hur det fungerar.

Jag har också handlat av Robert White som privatperson, det fungerade smidigt. De lade på Brittisk moms.

Jag har också handlat av Robert White som privatperson, det fungerade smidigt. De lade på Brittisk moms.

Låter bra att så många har positiva omdömmen om Robert White. Beställde ett lite udda objektiv(eller iaf svårare att få tag i) därifrån igår kväll, så då kan jag sova lugnt inatt =)

Bra info i övrigt på websidan angående VAT, frakt osv. Inga överakningar för min del vad slutsumman hamnade på vilket det lättare kan bli om man handlar från t.ex Kina (pratar bara om egen erfarenhet).

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto