Annons

Köpa fotoryggsäck DaKine Mission eller Sequence

Produkter
(logga in för att koppla)

iSnobben

Avslutat medlemskap
Funderar på om man ska välja Mission eller Sequence? Vill ha en så smidig väska som möjligt men som ändå rymmer det jag vill ha med mig. Det som gjorde att jag började titta på mission är att den har ett lite mindre biffigt midjebälte vilket jag tycker är bra då jag inte är något större fan av dessa... Säkert bra när man ska gå länge men ser ganska fånigt ut när man går på stan... Går det att ta bort midjebältet på Sequence?

Jag vill få plats med:
Nikon D300 med MB-D10
Nikon 70-200
Nikon 17-55
Nikon 105
Nikon TC-17 II
+lite smågrejer och gärna en matlåda :)

Vore även bra om man kunde ha valfri glugg monterad på kameran så att man inte är beroende av vilken glugg som är monterad bara för att få ner det i väskan...
 
spelar det verkligen någon roll hur det ser ut om det funkar och är bekvämt ?

jag var inne på mission photo men läste att många var missnöjda kolla på recensionerna här på FS har förmig det var här jag läste dom.
 
spelar det verkligen någon roll hur det ser ut om det funkar och är bekvämt ?

jag var inne på mission photo men läste att många var missnöjda kolla på recensionerna här på FS har förmig det var här jag läste dom.

Om det inte hade spelat någon roll hade jag väl inte skrivit det...
 
Jag har också varit i samma situation som dig!

Valet stod mellan Mission och Sequence!

Jag köpte Mission för att den var lite mindre
men den är rätt stor ändå. Jag är väldigt nöjd med mitt
val då jag får ner min laptop i ytterfacket (en 15,4")
perfekt vid resor och på diverse jobb då dator måste med
Den sitter väldigt bekvämt på ryggen har inte hunnit
använda den i skidbacken ännu men den känns väldigt balanserad.

Detta är vad jag får plats med i ryggan utan att ha packat den överfull!

Laptop 15,4"
Canon 7D m 70-200 2.8
Canon 40D (Huset)
Tokina 11-16
Canon 28-70 2.8
Blixt Sigma 500 DG

Samt lite kablar och minneskort i de yttre facken,
Väskan blir ganska tung med denna packning men den sitter fint!
 
Jag har också varit i samma situation som dig!

Valet stod mellan Mission och Sequence!

Jag köpte Mission för att den var lite mindre
men den är rätt stor ändå. Jag är väldigt nöjd med mitt
val då jag får ner min laptop i ytterfacket (en 15,4")
perfekt vid resor och på diverse jobb då dator måste med
Den sitter väldigt bekvämt på ryggen har inte hunnit
använda den i skidbacken ännu men den känns väldigt balanserad.

Detta är vad jag får plats med i ryggan utan att ha packat den överfull!

Laptop 15,4"
Canon 7D m 70-200 2.8
Canon 40D (Huset)
Tokina 11-16
Canon 28-70 2.8
Blixt Sigma 500 DG

Samt lite kablar och minneskort i de yttre facken,
Väskan blir ganska tung med denna packning men den sitter fint!

Jag tar mig friheten att låna tråden och frågar ut lööfe lite.

Har men plats för annat än foto saker typ en jacka och en vatten flaska ?
och en sak jag inte såg på bilden jag hitta har den "midjebältet" remmarna man sätter på höften alltså !.
 
Jag har Dakine Mission. Med batterigreppet monterat på min D80 blir det till att lägga kameran på sidan, då inbyggda blixten buktar upp en del så det blir en knöl på väskan när man stänger. D300 är väl dessutom större än D80 så det kan bli onödigt trångt?
I övrigt funkar det med monterat Nikon 70-200/2.8 och motljusskyddet bakvänt förstås. Tror inte jag har batterigreppet på kameran på dessa bilder.
http://gatsu.se/bag1.jpg
http://gatsu.se/bag2.jpg

Lycka till.
 
Okej det låter ju onekligen som att Mission blir lite för grund för min kamera... Någon som vet om Sequence är större i kameradelen?
 
Har dålig koll på Mission men har själv en Sequence och är helnöjd. Batterigrepp är inga problem, i värsta fall lägger du kameran "på rygg".
Genialisk lösning med öppningen i ryggen, i snabba lägen behåller du midjebältet på (nej, går inte att plocka bort - varför då?), av med ena axelremmen, snurra säcken framåt och lägg den över ena benet, öppna säcken och du kommer åt det mesta.
En annan fördel är att mycket är inbyggt i säcken, bl.a. regnskyddet och remmar för stativ.
Får utan problem plats med min 50D med batterigrepp, 70-200 monterat på huset, 100, 17-40 och blixten (580) i stora ryggfacket - och då är det plats över. Övriga fack rymmer det mesta du kan behöva för extraprylarna.
Kan varmt rekommendera Sequence och då har jag slitit ut en hel del ryggor genom åren.
 
Själva kamerablocket är väl lika i Mission och Sequence? Det är väl bara själva ryggsäcken som skiljer dem åt, eller så har jag missuppfattat något.

Har en Mission själv, är väldigt nöjd. Packar 20D + batteripack, 50mm, 150mm Macro, 17-40L och en 580EX i kamerablocket, och diverse småplock, laddare och sladdar i yttre facket.

Så mycket mer plats i själva ryggsäcken med kamerablocket i finns inte, men en jacka eller en tröja går ner ovanför. Det finns en yttre ficka för vattenflaska som funkar klockrent.
 
Okej jag har en kompis som har en Sequence så jag får väl provpacka hans väska någon gång... Annars får jag väl ta mig en tur till Stockholm och Scandinavian Photo och provpacka i båda väskorna... Vill ju ha en så smidig och diskret väska som möjligt... Någon som har jämfört Dakineryggorna med Lowepro Compurover AW för den har jag haft innan och den tyckte jag var alldeles för stor på ryggen... Inget man ville bära omkring på till vardags... Kändes som att man var på expedition ;) Syftar alltså inte på hur stor själva kameradelen var mellan dessa utan bara de yttre måtten...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.