Annons

Köpa EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

NormySan

Ny medlem
Köp av EOS 350D

Hej,

Jag är relativt ny med fotografering, har tidigare endast använt kompakta digtalkameror.

Har bestämt mig för att nu köpa en Canon EOS 350D. Kollat runt på lite sidor de senaste dagarna och det bästa priset hittade jag på sidan beautifulplanet.org. Läste en tråd med andra som köpt där så det verkar vara en seriös sida.

Är det någon som vet en sida som har bättre pris på kameran, blir det kanske billigare om man importerar själv från USA eller liknande? (Om det ens går, många butiker skickar ju inte hårdvara och liknande utomlands).

Sen till objektivet, jag har en kompis som har samma kamera, han påstår att objektivet inte är så bra och att man borde skaffa ett nytt, men iom att jag är väldigt nybörjare så kan jag absolut inget om objektiv, hur funkar det som följer med? Kommer man att uppleva några större brister?

Tack för eventuella svar, jag hoppas att det blev i rätt forum nu, var inte säker på vart jag skulle skriva.
 
Senast ändrad:
Hej,

Jag tycker gott du kan leva med KIT objektivet ett tag om du nu som du säger är nybörjare. Jag själv köpte en 350D med kit objektivet och fick mycket fina bilder redan första dagen jag använde kameran.

Ta dig tid och lär dig kameran och känn på objektivet och har din kompis bättre objektiv så se till att få låna dom lite när du har börjat komma igång så får du en känsla för vad du skall investera i för objektiv senare.

Jag själv köpte ganska tidigt äldre begagnade objektiv billigt för att ha något att testa mig fram med.. Fast kan ju säga att man i slutändan ändå är sugen på dom allra dyraste objektiven..

Om du beställer från tex USA så räkna med tull och moms på priset...

//Daniel
 
Jag har haft min 350 i 2 månader snart och är väldigt nöjd med mitt val. Kameran har alla funktioner jag behöver samt några till och bildkvaliteten blir väldigt bra.