Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa digitalkamera, max 4000 kr.

Produkter
(logga in för att koppla)

zerosson

Ny medlem
hejsan.
har 4000 kr att investera på en digitlkamera.. då ska det vara inräknat lite extra minne och sådär.. dock ej mer än 512 är nödvändigt.

Så nu till min fråga, finns det något hyggligt för detta priset? Jag vill ha en kamera med manuella funktioner, alltså så man kan ställa in focus själv osv.

Kollat mycket på dimage z3 men blev skeptisk till den nu efter att ha tittat runt lite.. Finns det något bättre i samma prisklass? Med minne osv till den kom jag upp i 3700 kr.

Jag kanske helt enkelt är för kräsen med den lilla budgeten jag har? Hade gärna investerat i en digital systemkamera, men har inte råd :/

Tacksam för hjälp då jag försvinner i kameradjungeln! / Robin
 
Hej, nu ska jag hjälpa dig.
Dimage z3 är en mycket bra kamera som var många funktioner. Bildstabilisering dessutom!
Tror inte du får en bättre kamera för det priset. Mycket kamera för pengarna med 12 ggr zoom, motsvarar 420 mm tror jag...


Mvh Markus
 
Ta en titt på http://www.steves-digicams.com/ och bilda dig en egen uppfattning.
Där finns oerhört ingående tester på i princip samtliga digitalkameror på marknaden.
Det finns även några topplistor med rekommenderade kameror för olika användar- och priskategorier.
 
http://www.scandinavianphoto.se/?504138 som också har vridbar skärm

Upplösning: 7,1 miljonr pixlar
CCD-storlek: 1/1.8 tum
Optisk zoom: 4x (35-114mm i 35mm formatet) Digital Zoom: 4x
Närgräns: 1 cm
jusstyrka optik: f/2.8 - f/4.1 Ljuskänslighet (ISO): Auto, 50, 100, 200, 400
Autofokus / Manuell : Ja / Ja
Minneskorttyp: Secure Digital
Storlek LCD-skärm: 2,0 tum
Svenska Menyer: Ja
Filmsekvenser (upplösning): Ja, 640 x 480 pixlar Filformat: JPEG
PictBridge Kompatibel: JA
Storlek: 104.8 x 66 x 49.1mm
Vikt: 235 gram .
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.