Annons

Köpa Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)

DrunkGreenFish

Ny medlem
jag har hitils använt Nikon men jag skulle vilja ha en Canon i stället. Jag är amatörfotograf så det behöver inte va nån värsting, men vill ändå att den ska va bra då jag ska gå utbildning till fotograf.
Jag vill att kameran ska visa motived i LCD skärmen innan jag tar bilderna och inte bara i de där "titthålet". 16 megapixel och uppåt. O va en bra kamera helt enkelt. har inte så mycket krav så ja.
Några förslag?

jag har hitils använt Nikon men jag skulle vilja ha en Canon i stället. Jag är amatörfotograf så det behöver inte va nån värsting, men vill ändå att den ska va bra då jag ska gå utbildning till fotograf.
Jag vill att kameran ska visa motived i LCD skärmen innan jag tar bilderna och inte bara i de där "titthålet". 16 megapixel och uppåt. O va en bra kamera helt enkelt. har inte så mycket krav så ja.
Några förslag?

Jag känner inte till någon systemkamera från Canon där man kan titta på motivet i skärmen innan bilden tas.
Mv Thomas

Vill man ha en Canon med minst 16 Mp som inte är en "värsting" är nog det enda alternativet 550D. Fast jag skulle nog råda dig att titta på den lite äldre 50D, som är en mer avancerad kamera även om den har lite färre pixlar. Just nu går den att hitta till mycket bra pris.

Jag känner inte till någon systemkamera från Canon där man kan titta på motivet i skärmen innan bilden tas.
Mv Thomas

Kan det vara Live-view han menar? I så fall så fall är det inga problem med att få den funktionen i kameran. Finns väl i alla i den klassen han har angett?
Björn

Kan det vara Live-view han menar? I så fall så fall är det inga problem med att få den funktionen i kameran. Finns väl i alla i den klassen han har angett?
Björn