Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Begagnad Blixt ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en blixt till min EOS 100a.
Tittat lite och bestämt att en 430 EZ vore jättebra och lagom i pris vid ett begagnatköp. Jag tycker den har många funktioner som du, om du ska ha en ny pirat ändå får slänga upp +2500:-

Finns det några fällor eller nackdelar med begagnatköp ?
Såsom att blixtröret inte orkar längre osv ??

Alla funderingar välkommna...

Eller finns det någon pirat som är lika bra som 430 EZ an ??? och till vilket pris ??

Det är en rätt otrevlig attityd att kräva svar i ett sådant här forum.
De personer som har kunskap och intresse för detta ämne kanske inte har tillgång till nätet under natten/ förmiddagen.
Jag tycker det är tråkigt att det dyker upp en del "krav".
Hela grejen bygger på att man hjälper varandra om man kan o har tid, inte att man krävs på svar eller krävs på kritik osv.

Kräva ??

Antar att du inte tillhör den ironiska generationen.

Därav ;) ;) ;) ;)

Men det är klart att uttalande som "Ingen som använder blixt tydligen..." kanske kan misstolkas.......:rolleyes:

Jag har blivit varnad för begagnade blixtar med tanke på att kondensatorn åldras och inte laddas upp ordentligt. Köpte i alla fall en begagnad Nikon SB 15 som har fungerat utan problem hittills. Om du ser till att få garanti så borde det väl vara tämligen riskfritt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar