Annons

Köpa bakgrund för studio

Produkter
(logga in för att koppla)

BertilCesar

Medlem
Hej,

Jag håller på att bygger en egen studio hemma och det jag saknar är en bakgrund och behöver tips på vad man ska välja. Jag har inte så bra koll, Jag har sett att det finns ungefär som ställningar men bakgrunder man rullar ut och även kan stå på. Är detta pappersrullar. Det är iaf något sådant jag söker.

Vad heter det jag ska ha, vad kostar det och var kan jag få tag i det?

Tack på förhand!

tjena!
jag är lite i samma läge... när jag köpte mina studioblixtar passade jag på att köpa en vit tygbakgrund, den gick på nästan 1000kr å visade sig vara av helt vanligt tunt tyg.

nått billigt enfärgat tyg på ikea kostar ju typ 19kr metern.
skillnaden är att det är 140cm brett å mitt köpta är 300cm
smala modeller eller en diskret sömm = dubbelbredd...

jag ska till syaffären när jag ska köpa färgade bakgrunder

problemet kommer ju om man vil ha de där klassiska "molninga" bakgrunderna eller så...men kanske finns nått bra av den typen i syaffären oxå.....

//Daniel

Tyg är svårt att hänga upp utan att det blir skrynkligt, men är lättare att förvara då det tar så liten plats.
Pappersbakgrunder blir släta och där river man av en bit när den blivit smutsig av skor eller dylikt. De brukar vara 2,70x11 meter på rulle, kostar en tusenlapp. Tänk p at tex en mellangrå bakgrund kan bli vit om man belyser den mycket och bli svart om man inte belyser den. Likaså med vit bakgrund. Så det är inte alltid man behöver alla bakgrunder med nyanser och färger. Man kan också belysa bakgrunder med färgat ljus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar