Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa 350D utan kitoptik??

Produkter
(logga in för att koppla)

Guten

Medlem
Funderar på o skaffa digitalt...
Har idag en Eos 300X med EF 28-90mm F/4-5.6III och Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 LD MACRO 1:2.

Tycker ni att jag skall köpa enbart ett 350D-hus o skippa kitoptiken och köra med de gluggar jag har för att senare köpa en vidvinkel/normal-zoom av bättre sort?
Hur skulle ni gjort/tror ni att man kommer sakna vidvinkel i övergångsskedet? 28:an kommer ju motsvara ca 50mm...

bätte att skipp kitgluggen o köpa Tokina 19-35mm
eller ennubättre Sigma 17-70mm macro,
Tokinan kostar ca 2000kr o Sigman 3200kr,
Bra med Tokina att den går oxå på analoga Eos men inte Sigma....

Du har ju ett EF 28-90mm F/4-5.6III. Nu är det inte samma brännvidder som 18-55 direkt men jag skulle strutnat i kittgluggen...

Guten skrev:
Hur skulle ni gjort/tror ni att man kommer sakna vidvinkel i övergångsskedet?
Svårt att säga... beror på vilka bilder du vill ta och i vilka situationer. Använder du vidvinkel i dagsläget är det väl risk för att du kommer att sakna det.

Ett alternativ är att du inte köper kitobjektivet utan testar och ser om du klarar dig med dina nuvarande objektiv. Känner du behov av vidvinkel kan du enkelt komplettera med kitobjektivet genom att köpa ett begagnat i nyskick till ett bra pris t ex hör på Fotosidans köp & sälj.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar